CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Volkswagen Golf je automobil, ktorý pozná pravdepodobne každý, pretože ho stretávame dennodenne na cestách už dlhé roky. 

Pomaly sa blížime k 50. výročiu, kedy nemecká automobilka VW doslova založila segment kompaktných vozidiel. V priebehu desiatok rokov sa z Golfu stalo jedno z najúspešnejších automobilov na svete – predalo sa už vyše 35 miliónov kusov. 

Doposiaľ medzigeneračné rozdiely neboli až tak výrazné, ako je tomu teraz. 

Nová 8. generácia Golfu však priniesla veľmi príjemné zmeny vrámci exteriéru, kde kľudne môžme rozprávať o medzigeneračnej evolúcii, nuž pri interiérovej stránke môžme doslova rozprávať o revolúcii. 

V stupňoch základnej výbavy sú na výber 3 varianty. Automobilka zanevrela na pôvodné označenia Trendline, Comfortline, Highline a priniesla upravené názvy, ktoré sú následovné: 

  • Life
  • Style
  • R-Line

Vyššie verzie Golfu môžte nájsť v štyroch variantách pod týmito označeniami :

  • GTI
  • GTI Clubsport
  • GTE
  • R

Radi by sme sa dostali k nami testovanej verzii:

 

Golf Life 1.5 eTSI (2022). Určite ste mnohí zachytili v názve vozidla aj skratku (e). V tomto prípade sa k tomuto legendárnemu motoru ešte pripojila 48V mild-hybridná technológia, ktorá pomáha motoru pri rozjazde a perfektne zvláda aj tzv. “plachtenie”. Funguje to jednoducho – ak pustíte plynový pedál, vozidlo automaticky prejde do tohto módu, ktorý sa aj zobrazuje ikonkou Eco na prístrojovom paneli. Ak zošliapnete plynový pedál, tento mód sa deaktivuje.

Z hľadiska jazdných vlastností je to starý dobrý golf, ako ho všetci poznáme. Podvozok príjemný s veľmi dobrou filtráciou nerovností + je možné po novom mať aj adaptívny podvozok, ktorý prináša aj rôzne jazdné režimy. 

V našom prípade bolo vozidlo vybavené automatickou 7 stupňovou DSG prevodovkou v úplne novom vyhotovení zvanom “Shift by Wire”. Tzn. volič je malá páčka, ktorá nezaberá veľa miesta, a zároveň to celé pôsobí na vodiča futuristicky a príjemne. Rovnaký systém s takýmto voličom môžte vidieť aj vo vybraných modeloch značky Porsche. 

Samozrejme, stále si môžte zvoliť verziu s manuálnou prevodovkou, avšak za nás automatická  prevodovka v novom Golfe je príjemnejšie riešenie, keďže prináša už vyššie spomínané jemné radenie stupňa a celkový zážitok z jazdy je excelentný. 

Určite treba pochváliť aj spomenutú benzínovú motorizáciu 1.5 eTSI, pri ktorej spotreba pri kombinovanej jazde nepresiahla hodnotu 5,5L / 100km, a niekedy keď sa veľmi snažíte uvidíte aj hodnotu 4,6L / 100km.

Pri svižnejšej jazde sa viete dostať na hodnotu 6L / 100km.  

Poďme sa spoločne pozrieť do interiéru nového Golfu, ktorý zažil doslova revolúciu, o akej sa nám ani nesnívalo.  

Hneď po nastúpení nás privíta 10” displej digitálneho kokpitu, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, a ponúka množstvo skvelých informácii pre vodiča so samozrejmosťou úpravy či už rozloženia jednotlivých prvkov, alebo farebného prispôsobenia vrámci ambientného osvetlenia. 

Následne sa dostávame k druhému displeju, ktorý môžte mať v dvoch veľkostných variantách v závislosti od prvku výbavy, a to buď 8,25” alebo 10”. 

Za nás určite odporúčame priplatiť za 10” variantu už len z hľadiska dizajnu a funkčnosti.  

Obe varianty majú spoločnú vlastnosť, a tou je najnovší operačný systém, ktorý je veľmi intuitívny s perfektným rozlíšením a vďaka domovskému tlačítku pripomína často mobilné zariadenie. Samozrejmosťou je bezdrôtový Apple CarPlay alebo riešenie Android Auto. 

Odhliadnúc od displejov Vás vo vozidle nadchne ambientné LED osvetlenie s rôznymi možnosťami farieb, ktoré si viete namixovať podľa vašich predstáv. 

Bezdrôtové nabíjanie mobilného zariadenia je tiež potešujúce riešenie pre vodiča.  

Rád by som prešiel k volantu, ktorý je taktiež v dvoch verziách, avšak tu by sme Vám najprv dali menšie upozornenie z hľadiska praktickosti. 

Verzie volantov sú jednoduché – buď volant s klasickými tlačítkami, tak ako ich poznáme už dlhé roky, alebo potom novinka s dotykovými plochami… tu však pozor, keďže nie každému môže takéto riešenie vyhovovať, obzvlášť ak omylom “stlačíte” niečo, čo ste nechceli. Treba ale spomenúť, že nový Golf sa viac-menej uberá smerom budúcnosti, a už veľmi veľa klasických tlačidiel sa zmenilo na dotykové, ako napríklad ovládanie svietidiel, volič jazdných režimov (nastavenie adaptívneho podvozku), skratka asistenčných systémov alebo klimatizácia.  

Samozrejme treba spomenúť aj menšiu dotykovú lištu pod displejom, ktorá nastavuje teplotu a hlasitosť audia, avšak veľmi nešťastné riešenie je, že táto lišta nie je v noci podsvietená, samozrejme časom si vodič vie zvyknúť na dané rozloženie.

Toto je v skratke nový Golf očami našej redakcie. Veľmi moderné a agilné auto, ktoré očarí akéhokoľvek milovníka moderných áut. 

Veľmi príjemné jazdné vlastnosti, radenie takmer necítite, že prebehlo, v skratke veľmi dobrá voľba ako mestské autíčko, alebo na menšie trasy po okolí. Za nás určite jednotka s hviezdičkou. 

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 18.6.2022

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.