CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Renault logo

Je toto auto ultimátny magnet na ženy?

Široká verejnosť sa za týmto autom otáčať pravdepodobne nebude, no toľko pohľadov od mužov v strednom veku som v žiadnom inom aute ešte nezažil. Svedčí to o skutočnosti, že Renault týmto modelom zasiahol cieľovku do čierneho.

 

Exteriér

Na testovanom modeli je príplatková farba “sivá highland”, ktorá je zvýraznená čiernymi spätnými zrkadlami a prednou maskou. Od auta teda nečakajte žiadnu extravaganciu, práve naopak, pôsobí veľmi elegantne a ucelene. Na streche sa nachádza čierny strešný nosič a v strede nad čelným oknom je anténa, taktiež v čiernej farbe. V prednej maske sú osadené full LED svetlomety, avšak bez Matrix technológie. Dizajnovo sú svetlá prepojené a spojené s prednou maskou jednou dlhou zakrivenou líniou. Kolesá sa skladajú zo 17” diskov z ľahkých zliatin a pneumatík o rozmere 205/55/R17.

A7408797-min

Interiér

Už pri otvorení dverí som ostal príjemne zaskočený tým, že sa dajú otvoriť do 90 stupňového uhla. Celý interiér je ladený v tmavých odtieňoch a oživuje ho panel palubnej dosky v imitácií tmavohnedého dreva. V aute sa nachádza veľmi veľa úložných priestorov, počnúc policou, ktorá sa nachádza nad hlavami šoféra a spolujazdca. Ďalej tu je otváracia skrinka zasadená do palubnej dosky a šuflík pred spolujazdcovými nohami. Takisto je tu pod hlavným displejom miesto na telefón a taktiež aj pod voličom prevodovky, v ktorom sa však nachádza aj bezdrôtová nabíjačka. Čo sa týka batožinového priestoru, ten má objem 775 litrov a pokiaľ sklopíme zadné sedadlá tak nadobudne vyše 2 000 litrov a dostane sa na hodnotu 2 800 litrov.

Ako šofér som pracoval s multifunkčným koženým volantom bez výhrevu. Pred sebou som mal 7” displej na zobrazenie najdôležitejších informácii o jazde a vozidle. Ide o virtuálny kokpit s troma režimami zobrazenia – prvý režim je minimalistický, kde je vidieť len základné informácie a údaje o aute. Druhý režim sa približuje klasickým budíkom, kde vidíte hlavne rýchlosť a otáčkomer. Tretí režim slúži hlavne ak je aktuálne v používaní adaptívny tempomat. Ukazuje taktiež základné informácie a k tomu graficky znázorňuje vzdialenosť od auta vpredu.

A7408855-min

Sedel som na mechanicky nastaviteľnom látkovom sedadle s bočným vedením z koženky a dvoma stupňami výhrevu. V zadnej časti auta sú tri plnohodnotné sedadlá. Krajné sedadlá majú zabudovanú technológiu ISOFIX. V nami testovanom modeli je príplatok, vďaka, ktorému je ISOFIX aj na prednom spolujazdcovom sedadle. Keď už hovoríme o ISOFIX-e, tak nad spätným zrkadlom nájdeme jedno prídavné, výklopné zrkadlo, ktoré slúži na kontrolu detí. V aute je prítomný ešte jeden a to hlavný 8” displej s multimediálnym systémom Easy Link. Disponoval bezdrôtovým Apple CarPlay-om a Andriod Auto-m čo ma príjemne prekvapilo. Tento displej má o čosi horšie rozlíšenie ako virtuálny kokpit, no je v matnom vyhotovení, čím eliminuje odrazy slnka a viditeľnosť odtlačkov. Slabšie rozlíšenie som tu nevnímal ako veľké mínus, pretože to jeho spomenuté matné vyhotovenie vykompenzovalo.

Displej reaguje ihneď, nemá žiadne oneskorenie a počas testovacieho týždňa som s ním nemal najmenší problém. Pod týmto displejom sa nachádzajú analógové, veľmi pekne zapracované, tlačidlá, ktorými sa ovláda zapínanie výhrevu sedadiel, prepínanie jazdných režimov, ovládanie funkcie start-stop a použitie parkovacieho asistenta. Pod týmito tlačidlami sa nachádza ovládacie centrum dvojzónovej klimatizácie. Obsahuje pár tlačidiel a 3 voliče, ktorými si volíte teplotu a smer spolu s intenzitou fúkarov – ergonomické riešenie ktoré má len zopár konkurentov na trhu.

 

Výbava a asistenčné systémy

Kangoo sa dá kúpiť v dvoch výbavách. Prvá, slabšia výbava, ma názov Equlibre. Druhá, vyššia výbava, má názov Techno. Equilibre obsahuje stabilizačný systém ESC vrátane asistenta rozjazdu do kopca a systému stabilizácie prívesu. Ďalej sa tu nachádza tempomat s obmedzovačom rýchlosti, lane assist, systém aktívneho núdzového brzdenia s detekciou chodchov a cyklistov, full LED svetlomety, rozpoznávanie značiek s upozornením na prekročenie povolenej rýchlosti, tónované zadné sklá a v neposlednom rade multimediálny systém Easy Link s bezdrôtovou funkciou Apple CarPlay a Android Auto, avšak bez navigácie.

Výbava Techno obsahuje okrem toho čo má výbava Equilibre aj inteligentný strešný nosič, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča “Komfort” s bedrovou opierkou, sklopné sedadlo spolujazdca, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a zamykanie po priblížení/vzdialení sa od vozidla, parkovacie senzory na každej strane auta a zadnú parkovaciu kameru. Ďalej tu je multimediálny systém Easy Link – tentokrát aj s navigáciou, elektronická ručná brzda, elektronicky ovládateľné okná v zadných, posuvných dverách a v neposlednom rade sklopné stolíky na operadlách predných sedadiel.

A7408885-min

Ešte by som rád vyzdvihol ako rozumne má Kangoo vymyslené vypínanie „otravných“ asistentov. Pri každom naštartovaní máte automaticky všetky tieto asistenty zapnuté, no jednoduchým dvojitým stlačením tlačidla „My Safety“ nachádzajúceho sa vedľa volantu na ľavej strane palubovky, ich viete všetky vypnúť. V multimediálnom systéme si prípadne viete nastaviť, ktoré asistenty chcete aj po dvojitom stlačení nechať zapnuté. Ak by ste ich chceli počas jazdy všetky opäť aktivovať, stačí „My Safety“ znovu stlačiť.

 

Motor a prevodovka

Renault Kangoo vo verzii Techno TCe 130 EDC, teda nami testovaný model, má pod kapotou moderný benzínový motor s objemom 1,3 litra, dosahujúci výkon 96 kW, teda 130 koní. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 240 Nm vozidlo aj vzhľadom na jeho rozmery a váhu ponúka plynulé a pomerne svižné zrýchlenie. Na stovku sa dostane za 11,6 sekundy, čo však pri tomto druhu auta asi pre veľa ľudí podstatná informácia nebude. Významnou prednosťou tejto motorizácie je 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka EDC, ktorá zabezpečuje hladké radenie. Kombinovaná spotreba sa podľa hodnôt WLTP pohybuje medzi 6,7 až 7,9 l/100 km, čo je vzhľadom na hmotnosť, veľkosť a aerodynamickosť vozidla veľmi priaznivá hodnota.

A7408920-min

Jazdné vlastnosti

Kangoo ma prekvapilo jeho komfortným podvozkom. Každú jednu nerovnosť vozovky zvládlo bez zaváhania. Samozrejme tu je spomenutý komfort na úkor agility a športovejšej jazdy, ale tú od tohto auta podľa mňa nikto vyžadovať nebude. Auto má 3 jazdné režimy: Eco, Normal a Perfo. Pri zmenách režimov sa menila len odozva plynového pedálu a držanie otáčok. Eco znázorňuje ekologickú jazdu, Perfo v úvodzovkách športovú a Normal je niečo medzi nimi. Väčšinu času som jazdil v režime Eco a priemerná kombinovaná spotreba sa pohybovala v rozmedzí od 6,9l/100km – 7,3l/100km. Na plnú nádrž, ktorá má objem 54 litrov, som dokázal prejsť cez 700 km. Musím ale povedať, že som sa naozaj snažil ísť na spotrebu, tzn. veľmi pomalé rozjazdy a vyhľadávanie menej frekventovaných ciest. Čo sa týka vyššie spomenutej prevodovky, prišla mi trochu spomalená a ako keby reagovala neskôr ako by mala. Pod tým myslím zbytočné držanie vyšších otáčok aj keď som mal aktívny Eco režim a plynový pedál som len hladkal.

 

Cena a záverečné hodnotenie

Renault Kangoo Techno TCe 130 EDC je ideálny parťák pre tých, čo hľadajú praktické, pohodlné a relatívne úsporné auto na každý deň. Nenadchne športovým výkonom, no získa si vás pohodlným podvozkom, množstvom šikovných úložných riešení a slušnou výbavou – od bezdrôtového Apple CarPlay, cez adaptívny tempomat až po parkovaciu kameru. Interiér pôsobí elegantne, všetko je na svojom mieste a jazda je príjemná aj na dlhších trasách. Prevodovka by mohla reagovať svižnejšie, no pri pohodovej jazde to veľmi neprekáža. Ženské pohľady síce nepritiahne, zato muži, hlavne v strednom veku a s deťmi, si ho veľmi radi obzrú. Za cenu 31 580 € (spolu s príplatkami, ktoré tento testovaný model má) dostanete dobre vybavené auto, ktoré vie byť spoľahlivým pomocníkom aj komfortným spoločníkom. Cenovka tejto výbavy, avšak bez príplatkov, je 28 800 €.

Dávid z CarBlogu

Dátum uverejnenia 16. 05. 2025

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.