CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Renault logo

Renault Clio Esprit Alpine

Úvod

Francúzi to jednoducho vedia. Facelift Renaultu Clio z roku 2023 priniesol modernejší vzhľad, vylepšené technologické prvky a ekologické materiály. Zachováva si silné stránky, ako je praktickosť, spotreba paliva a vďaka podvozku aj zážitok z jazdy.

Konečne hybrid, ktorý si zaslúži pochvalu

Srdcom nového Clia je atmosférický štvorvalec, ktorému pomáha elektrika. Nemusíte sa báť. Nie je to plugin hybrid, ktorý musíte neustále nabíjať aby mal priaznivú spotrebu. Malá, 1,2 kWh batéria sa dobíja okrem rekuperácie brzdením aj pomocou spomínaného atmosférického štvorvalca, tým, že prevodovka podradí do nižšieho prevodového stupňa a zvyši otáčky motora. Vtedy môžu nastať trápne situácie, keď idete v meste okolo ľudí a všetci len pozerajú na vás, ako na blbca, ktorý ide na dvojke v meste päťdesiatkou. Napriek tomu si tento hybridný systém zaslúži pochvalu. Pre malé auto, ako je Clio, je ako vyšitý. Spaľovací motor má výkon 94 koní, ktoré sa prenášajú na prednú nápravu pomocou 4 stupňovej prevodovky, ktorá je napojená na spaľovací motor a dvojstupňovej, ktorá sa stará o elektromotor s výkonom 49 koňských síl. Dokopy teda ľahko cez 140 koní a stovku zvládne za 9,3 sekundy. Asfalt pri zrýchlení síce netrhá, vodič si však môže užiť dynamickejšie prejazdy v zákrutách vďaka podvozku, ktorý je príjemne tuhý so športovým nádychom. Šofér sa môže na neho spoľahnúť. V ponuke sa nachádza aj čisto benzínový trojvalec TCe 90 so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a TCe 100 LPG taktiež s manuálom.

Alpine

Po novom je vrcholom ponuky výbava Alpine, ktorá nahradila R.S. Line. Z nových modelov výbavu Alpine nájdete okrem Clia aj v novom Espace a Australi. To, že sa jedná o výbavu Alpine spoznáte veľmi jednoducho. Nachádza sa tu množstvo prvkov, ktoré odkazujú na legendárnu značku Alpine. Začnime exteriérom, kde sa nachádzajú 17” Alpine disky imitáciou modrej centrálnej matice a plaketkou na blatníkoch. V interiéri sa nachádza francúzska trikolóra na palubnej doske, sedadlách a prešívaní volantu. Logo Alpine sa nachádza aj na sedadlách a displeji pri zobudení. Za mňa je výbava Alpine, ktorou sa v Renaulte rozhodli nahradiť výbavu R.S. Line, krok tým správnym smerom.

Malé, praktické a hľavne úsporné

Vďaka spomínanému hybridu, ktorý sa nám nachádza pod kapotou, Clio vie byť veľmi šetrné nielen k životnému prostrediu, ale aj k vašej peňaženke. Spotreba na papieri podľa WLTP je 4.2 l/100km. Realita je mierne vyššia. Najnižšia spotreba, akú som počas testu nameral, bola 4.6 litrov na 100 km. Keď som vyšiel z mesta na okresné cesty, spotreba mierne stúpla na 5 l/100 km. Za celkový test, čo predstavuje cca 800km, som mal však spotrebu 5.8 litrov na 100 kilometrov. Bolo to zapríčinené najmä diaľnicami, kde som išiel maximálnou povolenou rýchlosťou, teda 130 km/h.

Interiér a komfort

Vrcholová výbava Alpine ponúka interiér, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani prémiové vozidlá. Napriek tomu, že sa tu nachádzajú ekologické a recyklované materiály, pôsobí solídne. Pred vodičom sa nachádza prístrojový štít s 10” multifunkčným displejom a ako sme v Renaulte zvyknutí, vertikálne orientovaný 9,3” displej pre infoteinment. Apple CarPlay & Andorid Auto sú samozrejmosťou, dokonca vzduchom. Našťastie aj napriek faceliftu nám ostali fyzické tlačidlá. Trocha ma sklamalo, že sa tu nenachádzajú USB C porty, ale ešte USB A. Niet pochýb o sedadlách Alpine, tie sú pastvou pre oči. Nie sú však určené pre väčších ľúdí. Ja s mojimi 192cm a 96kg som sa v nich cítil mierne nekomfortne.

Bezpečnosť

Renault Clio obsahuje množstvo asistenčných prvkov vrátané adaptívneho tempomatu, systém rozpoznávania dopravných značiek s upozornením na prekročenie rýchlosti, aktívne núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov. Nechýbajú ani cúvacie senzory s 360 stupňovou kamerou. Sklamal ma asistent jazdných pruhov, ktorý neudržiava vozidlo v strede jazdného pruhu, ale zasiahne do riadenia, keď zachytí, že vozidlo ide opustiť jazdný pruh.

Vo fullke za veľmi priaznivú cenu

Nové Clio môže byť Vaše už od 14 800 € v základnej výbave evolution. V tejto výbave ponúka motor TCe 90, manuálnu prevodovku a 16” disky kolies. Na druhom konci cenníka je výbava Alpine od 24 450€. Priplatiť si môžete za prémiové Bose reproduktory, pack winter comfort, ktorý zahŕňa vyhrievané sedadlá a volant. City pack premium v hodnote 600€ ponúka predné, zadné a bočné senzory a 360 stupňový kamerový systém. Priplatiť si môžete aj za rezervné koleso. Komplet nabúchané Clio môže byť teda vaše za cenu 25 950€. Adekvátna cena za všetky technológie a kvalitu spracovania, ktoré nové Clio ponúka.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 22. 3. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.