CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Renault logo

Renault Austral Iconic Esprit Alpine E - Tech

Úvod

Príchod novej, modernej doby si vyžaduje aktualizáciu technológií či už v oblasti interiéru alebo motorizácie. Značka Renault z nášho pohľadu urobila v oblasti technológií za posledné obdobie veľký pokrok, a tak sa poďme spoločne pozrieť na nový Renault Austral E-Tech.

Exteriérový dizajn a jazdné vlastnosti

Renault Austral E-Tech je novinka zo stajne Renaultu. Ide o mestské SUV s hybridným motorom, vybavený systémom natáčacej zadnej nápravy s označením 4CONTROL advanced, ktorú zdieľa so svojím väčším bratom, Renaultom Espace, ktorý má dĺžku 4722mm čo je o 212mm viac ako Austral. Vďaka tomuto systému je Austral veľmi obratné a príjemne manévrovateľné vozidlo. Polomer otáčania, sa vďaka systému 4CONTROL znižuje až o 5 stupňov čo znamená, že sa dostávame na hodnotu polomeru otáčania vozidla Renault Clio. Čo sa týka komfortu, Austral je v režime comfort veľmi pohodlné SUV, priam dokonale stavané na naše slovenské cesty. Jazda je pohodlná a masážne sedačky vo výbave Iconic, vodiča obohatia o relax za volantom, a to najmä pri absolvovaní dlhšej jazdy. Ako sa hovorí, kolasá dotvárajú celkový vzhľad auta a platí to aj teraz. Vo výbavách Alpine a Iconic sa nachádzajú zliatinové 20 palcové disky, ktoré Australu pristanú a zároveň neuberajú na komforte jazdy. Biela Nacré farba exteriéru v nami testovanej verzii Iconic Esprit Alpine, autu dodáva eleganciu a štipku na prémiovosti. Vďaka príplatkovým svetlometom LED Matrix Vision, sme mali na vozovku perfektný rozhľad.

Interiér

Renault Austral je po interiérovej stránke 1:1 obraz Renault Espacu. Po nastúpení vás uvíta dvojica moderných displejov s uhlopriečkou 12,3” horizontálne a v prípade prístrojového štítu 12” vertikálne. Austral využíva služby/systému Google Car, o ktorom sa dozviete neskôr v sekcii technológie. Chválime kvalitnú, ostrú a responzívnu zobrazovaciu grafiku s veľkým množstvom individualizácie. Displej infotainmentu je tiež skvelo vyriešený a to hlavne kvôli orientácii na výšku, ktorý nájdeme aj napríklad vo Volve. Display vám umožňuje vyskladať si podľa seba rôzne dlaždice, či widgety podľa potreby, no musíme vyzdvihnúť najmä ergonomické umiestnenie fyzických tlačidiel, ktoré nájdeme priamo pod displayom. Špecifický je aj multimediálny volant, ktorý je na náš vkus trošku zvláštne tvarovaný a pri ostrejšom manévrovaní nám prišiel trochu malý. Určite sa jedná o vec zvyku. Zaujalo nás aj umiestnenie tlačidla Multi Sence, ktoré je priamo na volante. Opäť nás príjemne prekvapilo aj množstvo odkladacieho priestoru, ktorého sme mali doslova požehnane. Ak spomeniem priestor pre mobilný telefón s funkciou bezdrôtového nabíjania, nespomeniem nič nové. Týmto disponuje už pomaly každé nové auto. Renault to zapracoval šikovne do stredového panelu, kde umiestnil túto nabíjačku spolu s protišmykovou podložkou a zároveň opierkou na ruku s možnosťou posúvania. Samozrejmosťou sú aj 4 USB C nabíjacie porty ( 2 vpredu a 2 vzadu). Ak by sme si mali vybrať jedinú vec, ktorá by sa nám na dizajne interíeru modelu Austral páčila najviac, bolo by to práve jeho samotné spracovanie. V interiéri totiž nič nevŕzgalo, skladba a spracovanie materiálov bolo na špičkovej úrovni. Niektoré prémiové značky by sa mali čo učiť, áno, čítate správne. Ak som už spomenul skladbu materiálov, interiér Australu pozostával z eco kože a textilu. Elegantné, kožené čalúnenie bočného vedenia sedačiek a zvyšná časť sedačky potiahnutá hrubým textilom, zabezpečuje Australu trvácnosť. Môžeme si taktiež všimnúť príjemný kontrast čierneho interiéru, ktorého kontrast príjemne rozbíja oranžové prešívanie jednotlivých sedačiek. Keď sa presunieme do zadnej časti vozidla, zistíme, že komfortu neubúda a aj človek, ktorý má vyše 185cm dokáže sedieť veľmi pohodlne. Skúškou prešiel aj kufor, ktorého objem je 487 l, či to stačí si už musí zodpovedať budúci záujemca ale za nás je dostačujúci. Za čerešničku na torte považujeme strešné okno, ktoré môžete mať za príplatok 1000€, nie je však otváracie a tak sa jedná čisto o estetickú záležitosť.

Technológie

V tejto časti by sme sa radi zamerali na technológie, ktoré dokonca odlišujú Austral od konkurenčných značiek a robia ho výnimočným.
Prvou vychytávkou je čistička vzduchu, respektíve kontrola kvalita ovzdušia. Takúto aplikáciu nájdete v hlavnom menu infotainment systému. Po jej otvorení máte na výber dve možnosti. Prvou je spustenie manuálneho procesu čistenia, ktorý začne sám čistiť v kabíne vzduch a zamedzí prístup rôznym škodlivým čiastočkám, či pachu do interiéru, po dobu 5 minút. Nechýba ani možnosť automatického monitorovania, kde inteligentný senzor bude sledovať kvalitu ovzdušia vo vnútri auta. Ak detekuje akékoľvek znečistenie, začne automaticky proces čistenia a návrat do optimálneho stavu.
Takúto funkciu sme videli asi iba v tých najprémiovejšách značkách. Áno, možno si poviete, že stačí uzavrieť cyklus klasickým tlačidlom, ako všetci dobre poznáme. Urobí to presne tú jednu funkciu a to, že uzavrie iba cyklus, pričom neobsahuje žiaden aktívny prvok, ktorý by monitoroval kvalitu samotného ovzdušia. Za nás je to určite šikovná vychytávka, obzvlášť ak hľadáte rodinné auto a chcete zabezpečiť pre vaše deti čerstvý vzduch.
Ďalšia veľmi zásadná a zároveň podceňovaná vec v mnohých automobilkách, je práve infotainment systém. V Renaulte v tom však majú jasno! Rozhodli sa totiž ušetriť, no zároveň upgradovať a to prostredníctvom systému zvaného Android Automotive OS. Ak by ste si chceli napríklad uľahčiť prácu… Android tablet zabudovaný v aute s funkciami navyše. Francúzi majú stále možnosť čiastočnej integrácie systému ovládania funkcií vozidla tak, ako už aj vyššie spomínaný systém čistenia ovzdušia, nastavenia vozidla, ovládanie jazdných režimov a mnoho ďalších funkcií. K tomu máme zároveň nadstavbu od Google v podobe systému Android, ktorý obsahuje už niektoré, primárne predinštalované, Google aplikácie. Obsahuje aj jednu dôležitú aplikáciu, ktorou je práve Obchod Play. Aplikácia nám samozrejme umožňuje nainštalovať rôzne iné aplikácie, ktorou je napríklad veľmi známy Waze alebo Spotify. Dokonca aj zopár minihier, ktorémi si viete popri čakaní dokonale spríjemniť čas.
Zamrzela nás však absencia aplikácií YouTube, Netflix či iných streamovacích platforiem. Kto vie, možno sa v budúcnosti dočkáme aj toho, stále ide iba o softvér. Integrácia tohoto systému bola podľa nás tým najefektívnejším riešením, aké mohli urobiť. Systém síce má svoje muchy, no stále zostáva veľmi efektívny a najmä responzívny.

Podotýkam ešte, že aj spoločnosť Apple oznámila niečo podobné s názvom Apple CarPlay 2.0 a automobilka Renault je zaradená do tohto programu. Fanúšikovia značky Apple sa teda môžu tešiť, no žiaľ bude sa jednať pravdepodobne o nové modely. Predpokladáme, že pôjde o modely, predstavené v roku 2024 a ďalej. Samozrejmosťou je aj klasický Apple CarPlay prvej verzie a Android auto, (obe vzduchom) ale spomínam to zámerne až na záver, keďže si myslím, že 90% majiteľov využije práve už zabudovaný systém.
Na záver tu máme audiosystém. Počas cestovania je našou obľúbenou činnosťou aj testovanie reproduktorov. Priplatkový audiosystém značky Harman/Kardon hrá veľmi príjemne a najmä čisto. Subwoofer, ktorý sa nachádza v zadnej časti vozidla, príjemne dotvára hĺbky a človek má miestami pocit, že sa nachádza v strede koncertnej sály. 12 reproduktorov vás určite presvedčí, že ste si zvolili tú správnu výbavu.

Motorizácia a spotreba

Srdcom Australu je rovnako ako pri modely Esoace, benzínový 3-valec o objeme 1.2L a výkone 130 konských síl, ktorý dotvára 50 koňový elektromotor a 25 konských síl má jeho starter generátor. Celkovo teda máme niečo okolo 200 konských síl, ktoré bohate stačia a občas vedia aj príjemne prekvapiť. Fungovanie tohto motoru zabezpečuje tejchnológia z formuly (F1). Táto technológia kombinuje 2 prevodové stupne pre elektromotor a 4 prevodové stupne pre spaľovací motor.
Pre bežného spotrebiteľa to teda znamená plynulé radenie rýchlostí, avšak pri dosiahnutí 130km/h má prevodovka značnú “pauzu” a trvá jej chviľku, kým zaradí vyšší prevodový stupeň, aby sme mohli plynulo pokračovať v našej ceste. Počas nášho testu sme namerali priemernú spotrebu 6.1 litra na 100 km, čož je pre vozidlo s označením SUV veľmi príjemný výsledok. Môžeme povedať, že hybridná technológia pracovala výborne najmä v meste, vďaka čomu sme dosahovali spotrebu v priemere 4.6l na 100 km. Perfektne fungovala aj rekuperácia batérie, ktorú si môže vodič nastaviť podľa typu jazdy a tým dobíjať batériu.

Záverečné zhodnotenie

Renault Austral nás počas počas testu veľmi príjemne sprevádzal a bol oddaným spoločníkom. . Celkový dojem hodnotíme veľmi pozitívne a popravde motorizácia, ktorá sa môže zdať na prvý pohľad neistou voľbou, pracuje výborne. Cestovanie s Australom bolo prijemné a komfortné. Austral je skutočne vozidlo, ktoré môže hrdo nosiť označenie SUV a zároveň smelo jazdiť po meste, navyše so spotrebou necelých 5 litrov. Jediným negatívom by sme spomenuli zapamätateľnosť uloženia jazdného režimu – auto si nevedelo uložiť predvolený jazdný režim, rovnako ako pri teste Renaultu Espace. Dávame však opäť palec hore, tieto nové dizajny Renaultu naozaj pristanú. Čo sa týka ceny, naše vozidlo sa nachádzalo na úrovni 46 000€, vybavené najmodernejšími systémami. Je to veľa ? Odpovedať si už musíte sami 🙂

Adam z CarBlogu

Dátum uverejnenia 4. 3. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.