Vyskúšali sme nové SUV kupé z dielne Francúzskej automobilky Renault. Už na prvý pohľad Renault Arkana pôsobí štýlovo, ako zvonka, tak aj zvnútra. Vo Verzií RS Line, ktorú máme k dispozícií nás očarilo hneď niekoľko prvkov či už 18” disky, označenie RS Line alebo športovo upravený interiér.
Dizajn
Športové prvky striedajú tie štýlové a preto Renault zvolil športovo tvarované rysy auta, predný nárazník, veľmi zaujimavé ale slepé koncovky výfukov a v neposlednom rade veľké 18” sivé Silverstone disky s jemným ladením do červenej farby.
Interiér
V interiéri môžeme nájsť množstvo oku príjemných prvkov. Začal by som od volantu, ktorý je prémiový. Keď oči uprieme zaň uvidíme 7” displej, kde nájdeme všetky nevyhnutné informácie. S displejmi ešte nekončíme. Uprostred palubnej dosky sa nachádza 9,3” displej, orientovaný netradične na výšku. Pri dlhých jazdách vám komfort v sedadlách učite nebude chýbať, naopak ani nebudete chcieť vystúpiť, ale taktiež sa nemusíte obávať, že vás nepodržia v zákrutách pri sviežejšej jazde. Vďaka plne elektrickým sedadlám a možnosti vyhrievaného volantu vo verzii E-Tech bude váš zážitok z jazdy ešte intenzívnejší.
Jazdné režimy
Na výber máme hneď z troch jazdných režimov. My sense, Sport a Eco. Väčšinu času budete pravdepodobne tráviť v My sense, ktorý by sme mohli nazvať aj režim Individual. V tejto úprave si viete sami nastaviť tuhosť riadenia, farbu osvetlenia interiéru a dizajn budíkov. V režime šport auto zbystrie, riadenie stuhne a taktiež plynový pedál bude citlivejší. Nakoniec tu máme režim ECO, v ktorom je Arkana najviac úsporná. Keď sa na to pozrieme bližšie zistíme, že nie je veľký rozdiel medzi My Sense režimom a ECO.
Apple CarPlay / Android auto
Ako každé moderné auto aj Renault Arkana ponúka pripojenie smarfónu. Pre milovníkov iOS tu máme Apple CarPlay a ak patríte do skupiny Android, ponúka aj Android auto. Pre úplné fungovanie tejto funkcie si musíte svoj smarfón bohužiaľ prepojiť pomocou kábla no na čo kábel s istotou nepotrebujete je nabíjanie. Arkana ponúka bezdrôtové nabíjanie, čím výrazne posúva hranice moderného zariadenia.
Tlačidlo EV
Tlačidlo EV by Vám malo prepnúť auto do elektrického režimu. Taká je teória. V praxi to tlačidlo je v podstate nadbytočné, keďže Arkana si sama reguluje, či bude jazdiť čisto na elektrický pohon, alebo si zapne spalovací motor. Problém je, že keď si chcete vozidlo prepnúť do EV väčšinou to zlyhá a namiesto elektrického pohonu dostanete upozornenie, že to nie je možné.
Spotreba
Kombinovanú spotrebu sa nám podarilo namerať na 5.7l na 100km. Na diaľnici, to bolo už o niečo viac. Pri maximálnej povolenej rýchlosti sme namerali 8l na 100km, ale pochopiteľne, Arkana je určená hlavne do mesta, kde sa nám podarila veľmi priaznivá spotreba 4,5l na 100 km.
Motor / pohon
Pod kapotou sa nachádza kombinácia 1.6 litrového atmosferického štvorvalca s elektromotorom, ktoré produkujú dokopy 105 kW (143 k) a 205 Nm, ktoré sú prenášané na prednú nápravu. Bohužiaľ Arkana nedostala možnosť pohonu všetkých štyroch kolies, ktorú by určite uvítalo mnoho zákazníkov.
Podvozok
Podvozok Arkany je veľmi príjemne vyladený. Dokáže pekne filtrovať nerovnosti na cestách, ku ktorému napomáhajú aj vysoké gumy s rozmermi 215/55 R18.
Finálne zhodnotenie
Renault Arkana E-Tech je výborné auto určené hlavne do mesta, kde vačšinu času jazdí čisto na elektrický pohon a udržiava nízku spotrebu paliva. Nestratí sa ani mimo mesta na okreskách, ale akonáhle natrafí na nejaké väčšie stúpanie, začnú mierne problémy, ale to je pochopiteľné, keďže nie je stavaná do kopcov.