CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Renault logo

Renault Arkana
E-Tech RS Line

5

Lessons

4

Videos

All

Skill Level

4:11h

Duration

English

Language

Vyskúšali sme nové SUV kupé z dielne Francúzskej automobilky Renault. Už na prvý pohľad Renault Arkana pôsobí štýlovo, ako zvonka, tak aj zvnútra. Vo Verzií RS Line, ktorú máme k dispozícií nás očarilo hneď niekoľko prvkov či už 18” disky, označenie RS Line alebo športovo upravený interiér. 

Dizajn

Športové prvky striedajú tie štýlové a preto Renault zvolil  športovo tvarované rysy auta, predný nárazník, veľmi zaujimavé ale slepé koncovky výfukov a v neposlednom rade veľké 18” sivé Silverstone disky s jemným ladením do červenej farby. 

Interiér

V interiéri môžeme nájsť množstvo oku príjemných prvkov. Začal by som od volantu, ktorý je prémiový. Keď oči uprieme zaň uvidíme 7” displej, kde nájdeme všetky nevyhnutné informácie. S displejmi ešte nekončíme. Uprostred palubnej dosky sa nachádza 9,3” displej, orientovaný netradične na výšku. Pri dlhých jazdách vám komfort v sedadlách učite nebude chýbať, naopak ani nebudete chcieť vystúpiť, ale taktiež sa nemusíte obávať, že vás nepodržia v zákrutách pri sviežejšej jazde. Vďaka plne elektrickým sedadlám a možnosti vyhrievaného volantu vo verzii E-Tech bude váš zážitok z jazdy ešte intenzívnejší.

Jazdné režimy

Na výber máme hneď z troch jazdných režimov. My sense, Sport a Eco. Väčšinu času budete pravdepodobne tráviť v My sense, ktorý by sme mohli nazvať aj režim Individual. V tejto úprave si viete sami nastaviť tuhosť riadenia, farbu osvetlenia interiéru a dizajn budíkov. V režime šport auto zbystrie, riadenie stuhne a taktiež plynový pedál bude citlivejší. Nakoniec tu máme režim ECO, v ktorom je Arkana najviac úsporná. Keď sa na to pozrieme bližšie zistíme, že nie je veľký rozdiel medzi My Sense režimom a ECO.

Apple CarPlay / Android auto

Ako každé moderné auto aj Renault Arkana ponúka pripojenie smarfónu. Pre milovníkov iOS tu máme Apple CarPlay a ak patríte do skupiny Android, ponúka aj Android auto. Pre úplné fungovanie tejto funkcie si musíte svoj smarfón bohužiaľ prepojiť pomocou kábla no na čo kábel s istotou nepotrebujete je nabíjanie. Arkana ponúka bezdrôtové nabíjanie, čím výrazne posúva hranice moderného zariadenia.

Tlačidlo EV

Tlačidlo EV by Vám malo prepnúť auto do elektrického režimu. Taká je teória. V praxi to tlačidlo je v podstate nadbytočné, keďže Arkana si sama reguluje, či bude jazdiť čisto na elektrický pohon, alebo si zapne spalovací motor. Problém je, že keď si chcete vozidlo prepnúť do EV väčšinou to zlyhá a  namiesto elektrického pohonu dostanete upozornenie, že to nie je možné.

Spotreba

Kombinovanú spotrebu sa nám podarilo namerať na 5.7l na 100km. Na diaľnici, to bolo už o niečo viac. Pri maximálnej povolenej rýchlosti sme namerali 8l na 100km, ale pochopiteľne, Arkana je určená hlavne do mesta, kde sa nám podarila veľmi priaznivá spotreba 4,5l na 100 km.

Motor / pohon

Pod kapotou sa nachádza kombinácia 1.6 litrového atmosferického štvorvalca s elektromotorom, ktoré produkujú dokopy 105 kW (143 k) a 205 Nm, ktoré sú prenášané na prednú nápravu. Bohužiaľ Arkana nedostala možnosť pohonu všetkých štyroch kolies, ktorú by určite uvítalo mnoho zákazníkov. 

Podvozok

Podvozok Arkany je veľmi príjemne vyladený. Dokáže pekne filtrovať nerovnosti na cestách, ku ktorému napomáhajú aj vysoké gumy s rozmermi 215/55 R18.

Finálne zhodnotenie

Renault Arkana E-Tech je výborné auto určené hlavne do mesta, kde vačšinu času jazdí čisto na elektrický pohon a udržiava nízku spotrebu paliva. Nestratí sa ani mimo mesta na okreskách, ale akonáhle natrafí na nejaké väčšie stúpanie, začnú mierne problémy, ale to je pochopiteľné, keďže nie je stavaná do kopcov.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 3.5.2022

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.