CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Peugeot Logo

Aký je Peugeot 308 SW Hybrid v praxi?

Úvod

Týždeň sa opäť s týždňom snúbil a máme tu ďalšie vozidlo na test. Tentokrát to je Peugeot 308 SW v hybridnej verzii, auto, ktoré sa páčilo, každému  komu som ho ukázal. Ako si tento krásavec vybojoval svoje konkurenčné miesto spomedzi ostatné značky áut?

Poďme sa spoločne na to pozrieť.

Exteriér a dizajn

Peugeot 308 svojim exteriérovým dizajnom naozaj očarí, rád by som začal charakteristickou prednou čiernou maskou s veľkým logom, ktorá dominuje spolu s dvomi dlhými vertikálnymi LED “zubmi” denného svietenia, ktoré sú ikonou nových modelov značky Peugeot. Tu nájdeme aj špičkové Full LED Matrixové svetlomety s veľmi dobrým dosvitom a inteligentným prepínaním diaľkových svetiel o nich však neskôr. Hladký dizajn pokračuje od kapoty až do zadnej časti auta pričom kladie vysoký doraz na aerodynamiku, ktorej dopomáha aj to, že je vozidlo znížené. Nami testovaná verzia obsahovala príplatkovú bielu perleťovú farbu , ktorá s čiernymi lištami a zrkadlami vyzerala famózne. A čo kufor? … 308čka je zozadu priam nádherná, chválim krásnu grafiku zadných svetiel, ktorá sa skladá z 3 malých šikmých LED pásikov osadených v priehľadnom skle s čiernym pozadím a s peknou animáciou po odomknutí vozidla. Dizajn kufru dopĺňa aj malinký spojler alebo povedzme “lipko” pod zadným oknom. Avšak čo ma trošku zamrzelo je umiestnenie zadných cúvacích svetiel ktoré sú v spodnej časti spolu so zadnými hmlovkami ale žial žiarovky ako ich poznáme z iných áut, trošku škoda aj keď verím že v budúcej generácií sa určite dočkáme LED riešenia. 

Mimochodom veľmi pekný detail si môžte všimnúť po bokoch 308čky .. kde môžte nájsť nové logo značky Peugeot… takéto riešenie mi pripomína jednu nemenovanú talianskú značku čo si myslím že je super … mne sa to veľmi páči a chválim dizajnérov 308čky za takýto detail.

Exteriérový dizajn dopĺňajú pekné 18 palcové disky s nizkoprofilovými pneumatikami, ktoré autu veľmi svedčia no budete si však musieť dávať pozor aby ste ich neoškreli čo si myslím, že nebude veľký problem keďže auto je vybavené 4 výbornými 360 stupňovými HD kamerami.

Peugeot 308 SW Hybrid

Interiér

308čka zvnútra je veľmi nádherná, atraktívny dizajn, športový look a kvalitné spracovanie sú jednoducho známe u značky Peugeot. Po nasadnutí Vás uvíta 10 palcový prístrojový panel s 3D grafikou ktorý dopĺňa ďalší 10 palcový dotykový displej tentoraz infotainmentu spolu s posledným dotykovým displejom na ktorom máte zobrazené skratky ktoré si viete navoliť podľa Vašich predstáv. Chválim pekné zapracovanie týchto displejov do palubnej dosky, nijak zásadne nevytŕčajú ani nerušia vodiča pri jazde a sú ergonomicky na dosah. Na čo som si trošku zvykal bol ikonický iCockpit  čiže v praxi trošku menší za to kompaktný volant a prístrojový štít trošku vyššie položený no však občas sa mi stávalo, že som si naň nevidel ale nevadilo mi to nejak zásadne keďže aj tak 99% času má vodič sledovať cestu a nie displeje. Pokračujem stredovým panelom kde môžete nájsť množstvo odkladacieho priestoru spolu s priestorom na mobil spolu s bezdrôtovým nabíjanim QI. Jedna z najdôležitejších vecí pri jazde je posed, ktorý v 308čke je fajn ale primárnu rolu hrajú komfortné sedačky so športovým dizajnom, alcantarovými detailami, masážnou funkciou a vyhrievaním, pričom nesmie chýbať pamäťová funkcia u strany vodiča a elektrické nastavenie. Zadné sedačky sú tiež komfortné, dokonca máte aj dostatočný priestor, mne osobne sa sedelo docela príjemne vzadu a to mám výšku 180cm. Priestrannosť tomuto modelu dodáva aj elektricky ovládateľné strešné okno či velky batožinový priestor s objemom skvelých 608 litrov. Štandardom sú samozrejme moderné USB c konektory vzadu a v predu pre pohodlné nabíjanie zariadení pasažierov.

Mobilná aplikácia MyPeugeot

Tak ako každé auto vybavené SIM kartou a službami konektivity aj Peugeot 308 disponuje mobilnou aplikáciou na ovládanie rôznych funkcii na diaľku pomocou smartfónu. Samotný proces aktivácie Vám zaberie približne 10-15 minút a potrebujete k  tomu VIN číslo vozidla, zapnutý Bluetooth a registráciu do služby MyPeugeot. Po úspešnej aktivácii sa Vám zobrazia údaje o vozidle ako sú napríklad dojazd nádrže a ak sa jedná o plugin hybrid ako v našom prípade tak aj dojazd čisto na elektrický pohon. Aplikácia ponuka v tomto prípade aj ovládanie na diaľku s funkciami ako: Zastavenie/Spustenie nabíjania alebo časový rozvrh nabíjania spolu s užitočnými informáciami ako napríklad stav batérie a predpokladaný čas do plného nabitia. Viete si taktiež ovládať na diaľku aj nezávislé kúrenie, čo je užitočné prevažne v zime, kde si viete auto pekne vykúriť a naopak cez leto vychladiť, nuž to čo sa týka funkcionalít je viac menej všetko a zamrzela ma absencia napríklad odomknutia/zamknutia alebo rozsvietenie svetiel poprípade zvukový prejav ak napríklad hľadáte vozidlo niekde na parkovisku. Jedným dychom však dodávam, že toto sú veci, ktoré sa dajú jednoducho vyriešiť ďalším updateom aplikácie alebo jej novej verzie čo si osobne myslím, že sa dočká keďže nie je úplne najmodernejšia ale svoje momentálne dostupné funkcie zvláda na jednotku. Veľmi užitočná vec čo sa mi páči je história jázd s podrobnými údajmi ako napríklad spotreba, priemerná rýchlosť a iné pričom si viete každú jednu jazdu označiť buď ako súkromnú alebo pracovnú a tým viete docieliť pekný prehľad priamo z appky. Samozrejme nesmie chýbať monitorovanie polohy vozidla pomocou GPS.

Technológie a infotainment

Po technologickej stránke keby som si to chcel uľahčiť poviem že je to technologicky nadupané auto  a tam by to skončilo. Ale predsa len Vám tu opíšem pár vecí, ktoré sa mi veľmi páčili. Začnem prístrojovým panelom s uhlopriečkou 10” ktorý dokáže zobrazovať aj 3D grafike, chválim veľkú mieru prispôsobenia či už dlaždíc alebo zobrazených udajov. Dopĺňa ho ďalší 10” displej tentoraz infotainmentu s úžasnou grafikou a peknými animáciami, ktoré by som ale prijal aby boli trošku plynulejšie ale inak veľmi fajn, samozrejme nesmie chýbať už štandard moderných áut v podobe Apple CarPlay či Android Auto no tentoraz vzduchom pre prípad CarPlay za čo Peugeot veľmi chválim … takúto implementáciu ma veľmi malo značiek … určite pridaná hodnota.

Samotný operačný systém okrem peknej grafiky má taktiež veľkú mieru prispôsobenia, viete si voliť rôzne rozloženie plochy či vytvoriť si svoje vlastne domovské obrazovky. Nuž s displejmi ešte nekončíme ako sa hovorí do tretice všetko dobré a máme tu tretí displej ktorý ma aj taký špeciálny názov EDGE, jedná sa primárne o skratky infotainment systému napríklad na navigáciu, klimatizáciu či CarPlay avšak viete si vy zvoliť svoje vlastne skratky a aj ich poradie čiže ak napríklad preferujete na prvom mieste CarPlay a na druhom klimatizáciu, viete si to takto pekne nastaviť podľa Vašej preferencie. Na tomto zozname nesmie chýbať ešte zopár  vychytávok ktoré sa mi páčili a začnem sedačkami, ktoré sú masážne s rôznymi typmi masáže. Cúvacia 360 stupňová kamera v HD rozlíšení, fakt pekná grafika.

Pri čom som ostal Wau bolo primárne audio, nami testovaný model bol vybavený prémiovým HiFi systémom Francúzskej značky Focal, hrá super a zákazníci, ktorý si potrpia na kvalite audia si tu určite nájdu svoje.

Tak ako každé moderne auto aj Peugeot je vybavený množstvom bezpečnostných prvkov s ktorými Vás nechcem zahlcovať no spomeniem napríklad Adaptívny tempomat Drive Assist Plus s funkciou držania vozidla v jazdnom pruhu čiže po aktivácii je Vaša jediná starosť držať ruky na volante a auto samé zatáča a udržiava rýchlosť. 308čka disponuje ak pokročilým systémom sledovania mŕtveho uhla + upozornenie na premávku za vozidlom. Veľkým prekvapením boli aj z hľadiska komfortu Full LED Matrixové svetlomety s automatickým rozsvietenim diaľkových svetlometov a poviem Vám … funguje to prekvapivo super a málokedy som si diaľkové zapol manuálne, všetko fungovalo smooth a automaticky.

Peugeot 308 SW Hybrid

Motorizácie a spotreba

Stránka motorizácie modelu 308 SW obsahuje bohatú ponuku motorov ktorá je nasledovná:

Benzínové motory:

  • 1.2 PureTech s výkonom 130 koní, 6 stupňový manuál alebo 8 stupňový automat.

Naftové motory:

  • 1.5 BlueHDi s výkonom 130 koní a 8 stupňový automat.

Plug-In hybridné motory:

  • 1.6 Hybrid s výkonom buď 180 alebo 225 koní s 8 stupňovou automatickou prevodovkou.

V závislosti od stupňa výbavy priliehajú samotné motorizácie, nami testovaná verzia bola vo výbave GT čiže najvýkonnejšia motorizácia 1.6 Hybrid s výkonom 225 koní.  Z hľadiska spotreby treba pri tomto aute narábať s dvomi hodnotami a to je stav s nabitou batériou stav a naopak vybitou.

Rozdiel nie je podľa môjho názoru až tak veľký ale je určite dobré to spomenúť.

Kombinovaná spotreba s nabitou batériou sa pohybovala na hodnote 5,7 L / 100km občas sa nám podarilo aj 5,5 L / 100km.

S vybitou batériou tieto hodnoty už trošku poskočili na kombinovanú 6,3 L / 100km.

Osobne si myslím že sa tieto údaje zaraďujú medzi tie lepšie spomedzi konkurencie keďže treba dodať stále sa bavíme kombíku, ktorému pomáha okrem hybridnému systému aj aerodynamický dizajn ale o tom v ďalšej sekcii.

Jazdné vlastnosti a aerodynamika

Peugeot 308 SW ma veľmi milo prekvapil po stránke jazdných vlastností. Začal by som podvozkom, ktorý dobre filtroval nerovnosti na ceste aj keď nebol vyslovene mäkký ale taký akurát a smooth. Zátačky 308čke nerobia absolútne žiadny problém aj pri trochu viac dynamickej jazde u ktorej hrá vysokú rolu práve aerodynamický tvar, neviem ako to dizajnéri spravili ale to auto tým vzduchom jednoducho ide … krásne ho vzduch obteká a to už nehovorím o tom tichu v kabíne pri ktorom reálne ani necítite že idete na diaľnici 130km/h za toto Peugeotu obrovský palec hore, odhlučnenie kabíny na jednotku.

Život s Plug-in hybridom

Táto technológia je už s nami pomerne dlho avšak u mňa to bola premiéra a mal som konečne možnosť si vyskúšať život s takouto technológiou vo vozidle a poviem Vám, docela sa mi to páči. Prídete domov zapojíte na nabijačku, ideálne WallBox s vyšším nabíjacím výkonom avšak v mojom prípade sa jednalo o klasickú 230V zásuvku a za približne 7-8 hodín máte plnú nabitú 12 kWh batériu s ktorou prejdete približne 50-52 km nie je to úplne 69 až 70km ako uvádza výrobca ale stále si myslím, že pre niektorých ľudí toto môže byt veľmi zaujímavé či už na ceste do práce alebo len nakúpiť do obchodu a to bez toho aby ste išli na klasický spaľovací motor za mňa super a vedel by som si s takýmto autom predstaviť fungovať obzvlášť keď pumpu nenavštevujete tak často a už keď k tomu príde tak za približne 40€ máte plnú nádrž s dojazdom niečo cez 500km a keď to skombinujete s hybridným pohonom na pumpu chodíte veľmi málo. Samozrejme môžete využívať aj širokú nabíjaciu sieť po Slovensku avšak chcem dodať, že toto skôr by som zvolil pri nákupoch v obchodnom centre kde strávite približne 2 – 3 hodinky za ktoré v optimálnom prípade dokážete dobiť batériu ale najlepší scenár je samozrejme nabíjať doma počas noci.

Záverečné zhodnotenie a celkový dojem

Ak hľadáte moderný kombík s príjemnou spotrebou, štipkou dynamickosti, kvalitným spracovaním a výbornou výbavou osobne by som Vám vedel Peugeot 308 SW Hybrid len a len odporučiť, cenníková cena 43 690€  možno nie je úplne málo no táto 308čka si vie svoju cenu bezproblémov obhájiť.

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 4. 9. 2023

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.