Interiér
308čka zvnútra je veľmi nádherná, atraktívny dizajn, športový look a kvalitné spracovanie sú jednoducho známe u značky Peugeot. Po nasadnutí Vás uvíta 10 palcový prístrojový panel s 3D grafikou ktorý dopĺňa ďalší 10 palcový dotykový displej tentoraz infotainmentu spolu s posledným dotykovým displejom na ktorom máte zobrazené skratky ktoré si viete navoliť podľa Vašich predstáv. Chválim pekné zapracovanie týchto displejov do palubnej dosky, nijak zásadne nevytŕčajú ani nerušia vodiča pri jazde a sú ergonomicky na dosah. Na čo som si trošku zvykal bol ikonický iCockpit čiže v praxi trošku menší za to kompaktný volant a prístrojový štít trošku vyššie položený no však občas sa mi stávalo, že som si naň nevidel ale nevadilo mi to nejak zásadne keďže aj tak 99% času má vodič sledovať cestu a nie displeje. Pokračujem stredovým panelom kde môžete nájsť množstvo odkladacieho priestoru spolu s priestorom na mobil spolu s bezdrôtovým nabíjanim QI. Jedna z najdôležitejších vecí pri jazde je posed, ktorý v 308čke je fajn ale primárnu rolu hrajú komfortné sedačky so športovým dizajnom, alcantarovými detailami, masážnou funkciou a vyhrievaním, pričom nesmie chýbať pamäťová funkcia u strany vodiča a elektrické nastavenie. Zadné sedačky sú tiež komfortné, dokonca máte aj dostatočný priestor, mne osobne sa sedelo docela príjemne vzadu a to mám výšku 180cm. Priestrannosť tomuto modelu dodáva aj elektricky ovládateľné strešné okno či velky batožinový priestor s objemom skvelých 608 litrov. Štandardom sú samozrejme moderné USB c konektory vzadu a v predu pre pohodlné nabíjanie zariadení pasažierov.
Mobilná aplikácia MyPeugeot
Tak ako každé auto vybavené SIM kartou a službami konektivity aj Peugeot 308 disponuje mobilnou aplikáciou na ovládanie rôznych funkcii na diaľku pomocou smartfónu. Samotný proces aktivácie Vám zaberie približne 10-15 minút a potrebujete k tomu VIN číslo vozidla, zapnutý Bluetooth a registráciu do služby MyPeugeot. Po úspešnej aktivácii sa Vám zobrazia údaje o vozidle ako sú napríklad dojazd nádrže a ak sa jedná o plugin hybrid ako v našom prípade tak aj dojazd čisto na elektrický pohon. Aplikácia ponuka v tomto prípade aj ovládanie na diaľku s funkciami ako: Zastavenie/Spustenie nabíjania alebo časový rozvrh nabíjania spolu s užitočnými informáciami ako napríklad stav batérie a predpokladaný čas do plného nabitia. Viete si taktiež ovládať na diaľku aj nezávislé kúrenie, čo je užitočné prevažne v zime, kde si viete auto pekne vykúriť a naopak cez leto vychladiť, nuž to čo sa týka funkcionalít je viac menej všetko a zamrzela ma absencia napríklad odomknutia/zamknutia alebo rozsvietenie svetiel poprípade zvukový prejav ak napríklad hľadáte vozidlo niekde na parkovisku. Jedným dychom však dodávam, že toto sú veci, ktoré sa dajú jednoducho vyriešiť ďalším updateom aplikácie alebo jej novej verzie čo si osobne myslím, že sa dočká keďže nie je úplne najmodernejšia ale svoje momentálne dostupné funkcie zvláda na jednotku. Veľmi užitočná vec čo sa mi páči je história jázd s podrobnými údajmi ako napríklad spotreba, priemerná rýchlosť a iné pričom si viete každú jednu jazdu označiť buď ako súkromnú alebo pracovnú a tým viete docieliť pekný prehľad priamo z appky. Samozrejme nesmie chýbať monitorovanie polohy vozidla pomocou GPS.
Technológie a infotainment
Po technologickej stránke keby som si to chcel uľahčiť poviem že je to technologicky nadupané auto a tam by to skončilo. Ale predsa len Vám tu opíšem pár vecí, ktoré sa mi veľmi páčili. Začnem prístrojovým panelom s uhlopriečkou 10” ktorý dokáže zobrazovať aj 3D grafike, chválim veľkú mieru prispôsobenia či už dlaždíc alebo zobrazených udajov. Dopĺňa ho ďalší 10” displej tentoraz infotainmentu s úžasnou grafikou a peknými animáciami, ktoré by som ale prijal aby boli trošku plynulejšie ale inak veľmi fajn, samozrejme nesmie chýbať už štandard moderných áut v podobe Apple CarPlay či Android Auto no tentoraz vzduchom pre prípad CarPlay za čo Peugeot veľmi chválim … takúto implementáciu ma veľmi malo značiek … určite pridaná hodnota.
Samotný operačný systém okrem peknej grafiky má taktiež veľkú mieru prispôsobenia, viete si voliť rôzne rozloženie plochy či vytvoriť si svoje vlastne domovské obrazovky. Nuž s displejmi ešte nekončíme ako sa hovorí do tretice všetko dobré a máme tu tretí displej ktorý ma aj taký špeciálny názov EDGE, jedná sa primárne o skratky infotainment systému napríklad na navigáciu, klimatizáciu či CarPlay avšak viete si vy zvoliť svoje vlastne skratky a aj ich poradie čiže ak napríklad preferujete na prvom mieste CarPlay a na druhom klimatizáciu, viete si to takto pekne nastaviť podľa Vašej preferencie. Na tomto zozname nesmie chýbať ešte zopár vychytávok ktoré sa mi páčili a začnem sedačkami, ktoré sú masážne s rôznymi typmi masáže. Cúvacia 360 stupňová kamera v HD rozlíšení, fakt pekná grafika.
Pri čom som ostal Wau bolo primárne audio, nami testovaný model bol vybavený prémiovým HiFi systémom Francúzskej značky Focal, hrá super a zákazníci, ktorý si potrpia na kvalite audia si tu určite nájdu svoje.
Tak ako každé moderne auto aj Peugeot je vybavený množstvom bezpečnostných prvkov s ktorými Vás nechcem zahlcovať no spomeniem napríklad Adaptívny tempomat Drive Assist Plus s funkciou držania vozidla v jazdnom pruhu čiže po aktivácii je Vaša jediná starosť držať ruky na volante a auto samé zatáča a udržiava rýchlosť. 308čka disponuje ak pokročilým systémom sledovania mŕtveho uhla + upozornenie na premávku za vozidlom. Veľkým prekvapením boli aj z hľadiska komfortu Full LED Matrixové svetlomety s automatickým rozsvietenim diaľkových svetlometov a poviem Vám … funguje to prekvapivo super a málokedy som si diaľkové zapol manuálne, všetko fungovalo smooth a automaticky.