CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Úvod

Obľúbené mestské presúvadlo prešlo modernizáciou. Od svojich začiatkov v roku 1982 sa predalo cez 14 a pól milióna kusov. Čísla hovoria jasne a potvrdzujú, že nová Corsa je veľmi obľúbená. V Spojenom Kráľovstve je Vauxhall Corsa najpredávanejším mini autom za posledné 3 roky podľa údajov o registrácii nových áut za rok 2023, ktoré zverejnila Spoločnosť výrobcov a obchodníkov s motormi (SMM).

Dizajn

Modernizovaná Corsa je príťažlivá a dokáže na seba upútať pozornosť, aj keď sa nejedná o drahé, luxusné či športové vozidlo. Minimálne v prípade dvojtónového lakovania, ako sme mali my. Dynamický vzhľad jej dodáva predná maska Opel Vizor a otvory na prívod vzduchu, ktoré sú žiaľ slepé. Prísny pohľad umocňujú predné ledkové svetlomety, no viete si priplatiť aj za IntelliLux Pixel Lights, ktoré svietia špičkovo. Zadok Corsy je rovnako príťažlivý jak jej tvár. Malý spojler vzadu v kombinácií čierneho znaku a nápisu nadväzuje na dynamický dizajnový jazyk, ktorého sa dizajnéri držali naprieč celým exteriérom.

Interiér

Vnútro Corsy je chudobnejšie. Inžinieri nešetrili lacným plastom na dverách a volante. Musím však uznať kvalitu spracovania interiéru. Spomínané lacnejšie plasty sú na dotyk menej lákavé, no nevydávajú žiadne pazvuky ani na hrboľatom povrchu vozovky. Vďaka tomu, že to nie je najmodernejší interiér, nájdeme tu našťastie iba fyzické tlačidlá. Jedným tlačidlom dokážete vypnúť aj otravný start-stop systém a druhým, dlhším stlačením, viete vypnúť asistent proti vybočeniu z pruhu. Príjemným prekvapením bol priestor vpredu. Vodič ani spolujazdec nemajú pocit, že sedia v malej lentilke. Na druhú stranu, vzadu by som sedieť určite nechcel. Objem batožinového priestoru je 309 litrov. Pred očami vodiča sa nachádza malý skromný displej s možnosťou stručného prehľadu informácii o vozidle. Infoteinment systém môžete mať so 7-palcovým displejom alebo ak si priplatíte, v ponuke je 10-palcový displej. Corsa nám umožňuje prepojenie vozidla so smartfónom pomocou Apple CarPlay alebo Android Auto, na ktoré nepotrebujete kábel. To sa v tejto kategórii vozidla často nevidí. Ten však nepokrýva celý displej infoteinmentu, ale zobrazí sa vám okno v infoteinmente.

Menej je niekedy viac

Malá a ľahučká Corsa je do mesta ako stvorená. Trojvalec pod kapotou má dostatok výkonu a manévrovanie v úzkych uličkách mesta zvládne na jednotku. Podvozok si zaslúži pochvalu za to, ako filtruje nerovnosti na cestách, aj napriek pomerne veľkým kolesám. Obuté máme zimné pneumatiky s rozmermi 205/45R17. Srdcom Corsy je spomínaný preplňovaný trojvalec s výkonom 74 kW a 205 Nm krútiaceho momentu. Pohotovostná hmotnosť je 1165kg a stovku zvládne za 10,8 sekundy. V ponuke s klasickým motorom sa nachádzajú iba benzínové trojvalce. Najslabší, bez turba, má výkon 55 kw, najsilnejší 96 kW. Tento výkon sa prenáša na prednú nápravu pomocou 8 stupňovej prevodovky. V ponuke sa nachádza aj 6 stupňový manuál, v prípade najslabšej motorizácie 5 stupňový manuál. V portfóliu modernej doby nechýba ani elektrické prevedenie.

Spotreba

Myslel som si, že spomínaný trojvalec je vhodný vyslovene do mesta a diaľnica bude pre neho nočná mora. Opak je však pravdou. Vďaka 8 stupňovej prevodovke Corsa bez problémov zvládne aj diaľnicu s rýchlosťou 130 km/h. Pri tejto rýchlosti motor točí cca 2200 ot./min. Spotrebu som nameral 7 litrov. Keď sa ale neponáhľate a idete pohodových 120 km/h na diaľnici, spotreba klesne aj na úroveň 6l/100km. V meste sa mi podarilo jazdiť za 5,5 litra na 100 km. Pri kombinovanej spotrebe mesta, dediniek a okresných ciest som nameral úsporných 5l/100km. Celkový dojazd Corsy je vďaka 44 litrovej nádrži a priaznivej spotrebe cez 600km.

Bezpečnosť

Tu opäť platí pravidlo, že menej je niekedy viac. Tým, že Corsa nie je technologicky vyspelá, nachádza sa tu minimum asistentov a snímačov. Vozidlo však dokáže upozorniť vodiča, keď naruší komfortnú zónu vozidla iné auto, respektíve prekážka, ktorá je blízko pred vami. Taktiež Corsa je vybavená cúvaciou kamerou a parkovacími senzormi. Prekvapilo ma však, že si tu môžete pri kúpe nakonfigurovať špičkové matrixové svetlomety IntelliLux Pixel Lights, no adaptívny tempomat tu môžete hľadať márne. Nie je totiž vôbec v ponuke. Treba pochváliť aj základné, ledkové svetlá. Dovolím si tvrdiť, že svietia nadpriemerne v tomto segmente. Napriek tomu, určite odporúčam príplatkové IntelliLux Pixel Lights za 1000€ navyše, ktoré som mal možnosť otestovať v Astre GSe.

Oplatí sa kúpiť?

Yes, of Corsa. Ak hľadáte malé a šikovné mestské autíčko, Corsa stojí za zváženie. Môže byť  vaša už od 15 790€. Nami testovaná verzia sa vyšplhala na necelých 20 000€. Treba však brať ohľad na to, že zadné sedačky slúžia skôr pre deti alebo ako odkladací priestor. Pre dospelých ľudí to bude mierne utrpenie, ak sú vyšší ako 170cm a do batožinového priestoru zmestíte bez problémov priemerný nákup.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 28. 2. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.