Určite by som privítal väčšie množstvo informácií a viac možností rozloženia jednotlivých widgetov. Na druhom 10-palcovom displeji sa nachádza infotainment systém, ktorému nemožno vyčítať nič. Je prehľadný, vodič aj za jazdy si rýchlo a bezpečne vie nájsť, čo potrebuje. Taktiež nie je problém ani s odozvou, ktorá je plynulá a neseká. Mobilný telefón si viete spárovať bezdôrotovo cez Android Auto alebo pre fanúšikov jabĺčka je v ponuke Apple Carplay. K dispozícii sú vpredu dva USB-C konektory a bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Interiér celkovo pôsobí kvalitne a tuho. Nachádzajú sa tu kvalitné materiály, ako koža na sedách spolu s alcantarou, ktorá sa nachádza aj na dverách. Čierny lesklý stredový panel je síce magnet na odtlačky prstov, ale celkovo pôsobí kvalitne a štýlovo. Nachádza sa v ňom kopec úložného pristoru spolu s pevnými držiakmi na flaše. Dizajnéri nezabudli ani na zadné sedadlá, ktoré sú rovnako dobre spracované. Jediným problémom vzadu vidím málo priestoru na nohy, pre mňa, ako človeka vysokého cez 190cm. Je k dispozícií aj strešné okno, ktoré príjemne dokáže zosvetliť interiér.
Pohon
Srdcom GSečká je kombinácia spalovacieho motora a elektriky. Spoločne dodávaju 225 koní a 360 Nm krútiaceho momentu. Výkon sa prenáša na prednú nápravu pomocou 8 stupňovej prevodovky. Stovku dosiahne v ideálnych podmienkách 1700 kilová Astra GSe za 7,5 sekundy. Žiaľ výkon navyše má svoju daň. Okrem hnmotnosti, ktorá narástla o cca 200kg proti čisto spalovacím verziám Astry, sa nám zmenšil batožinový priestor zo 420l na 352l a taktiež aj nádrž. Takže do GSečka natankujeme miesto 52 litrov iba 42. Akumulátor má kapacitu 12,4 kWh a Astra GSe podľa papiera dokáže prejsť cca 60 kilometrov. V našom teste sa to pochopiteľne nepodarilo, keďže teploty sa pohybovali okolo nuly. Na jedno nabitie som dokázal prejsť 30 kilometrov. Hybridný pohon je sofistikovaný, vodič si častokrát ani nevšimne či ide na elektriku alebo auto poháňa spalovák. V meste ide Astra väčšinou na elektriku, ale žiaľ ten dojazd, hlavne v zime, bleskovo klesá a ani sa nenazdáte a ste minuli celú kapacitu akumulátoru. Maximálna rýchlosť nabíjania, 7,4 kWh, takže na plné nabitie batérie si počkáte necelé 4 hodinky. Preto je ideálne nabíjať v noci alebo v práci, ak máte tú možnosť. Ja som žiaľ takýto luxus nemal a nabíjal som v nákupných centrách.
Jazdné režimy
V hybridnej Astre GSe nájdeme tri rôzne jazdné režimy. Elektrický, ktorý nám umožňuje ísť čisto na elektriku v prípade, že máme dostatok štavy v batérii. Ďalší je režim hybrid, ktorý je využívaný azda najčastejšie. Ten si reguluje a podľa potreby zapája spalovací motor. Pri dostatočnej kapacite energie ide z veľkej časti na elektrický pohon. V režime šport, Astra GSe je pripavená na dynamiku vďaka agresívnejšej odozve na plynovom pedáli, tuhšom riadení a hybridný systém nám dodá maximálny výkon. Športovú atmosféru umocňuje umelý, ale prirodzený zvuk z reproduktorov. V prípade, že nie ste fanúšikom umelého zvuku motora, je tu možnosť si ho deaktivovať v nastveniach infoteinmentu.
Spotreba
Na papieri podľa WLTP je spotreba 1.2 l/100 km. V zime nedosiahnuteľné. Najnižšiu zaznamenanú spotrebu som dosiahol v kombinácií mesta a okresnými cestami. Podarilo sa mi prejsť 35 kilometrov so spotrebou 3.4 litrov na 100 km a 7.2 kWh/100 km. Na elektriku som prešiel 40% trasy, čo predstavuje 14km. Na diaľnici, pri maximalnej povolenej rýchlosti som zaznamenal spotrebu 7 litrov na 100 km s vybitým akumulátorom. Žiaľ väčšinu času som jazdil s vybitou batériou kvôli absencii rýchlonabíjania a slabšej infraštruktúre DC nabíjačiek. Nemusíte sa však báť, že s vybitým akumulátorom bude Astra GSe žrať aj trávu vedľa cesty. Celková spotreba za vyše 1000km počas testu bola na úrovni 7 l/100km.