CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Opel Logo White

Opel sa prepočítal? Toto je nová Astra GSe

Úvod

Opel sa vracia do hry výkonných modelov GSe. Tentokrát názov znie Grand Sport Elektrik miesto pôvodného Grand Sport Einspritzung (technológia vstrekovania paliva). Okrem pútavejšieho vzhľadu nové označenie GSe prináša aj navýšený výkon a športový podvozok. Z modelovej rodinky GSe sme otestovali Astru vo verzii hatcback.

Dizajn

Klasická Astra určite zaujme moderným a štýlovým dizajnom, ktorý otočí nejednu hlavu na ulici. Predný nárazník umocnňujú predné príplatkové svetlomety IntelliLux Pixel Lights, ktoré okrem agresívneho tvaru, taktiež funguju nadpriemerne v tomto segmente. To, že sa jedná o najvýkonnejšiu verziu s označením GSe zistíme podľa čiernych doplnkov na prednom nárazníku a veľkým 18-palcovým diskom z ľahkej zliatiny.  Je k dispozícii v rôznych farbách a môže byť vybavený množstvom voliteľných prvkov, ako je panoramatické strešné okno a spomínané zliatinové disky kolies.

Opel Astra GSe

Interiér

Vo vnútri auta si nemôžeme nevšimnúť GSe sedadlá, ktoré sú priam pastva pre oči. Disponujú certifikátom AGR1. Nemusíte sa však báť, že sú nepohodlné. Nie je problém v nich absolvovať dlhšiu trasu a na druhú stranu keď treba, solídne podržia vodiča v zákrutách pri dynamickej jazde. Ak na vozidle jazdia viacerí, vodičove sedadlo si dokáže zapamätať dve polohy. Nechýba ani vyhrievanie a sedadlo šoféra je plne elektrické. Pred vodičom sa nachádza multifunkčný volant, dvojica 10-palcových displejov a Head Up diplej s čistou a jednoduchou grafikou. Na volante sa nachádzajú všetky potrebné, našťastie fyzické, tlačidlá na ovládanie adaptívneho tempomatu, ktorého aktivácia a nastavenie je prehľadná narozdiel od veľkého množstva iných automobilov. Taktiež viete na volante vytočiť aj prijať hovor a ovládať hlasitosť rádia. Na displeji pred vodičom sa nachádzajú dôležité informácie o vozidle ako napríklad rýchlosť, teplota chladiacej kvapaliny a otáčky motora.

Opel Astra GSe

Určite by som privítal väčšie množstvo informácií a viac možností rozloženia jednotlivých widgetov. Na druhom 10-palcovom displeji sa nachádza infotainment systém, ktorému nemožno vyčítať nič. Je prehľadný, vodič aj za jazdy si rýchlo a bezpečne vie nájsť, čo potrebuje. Taktiež nie je problém ani s odozvou, ktorá je plynulá a neseká. Mobilný telefón si viete spárovať bezdôrotovo cez Android Auto alebo pre fanúšikov jabĺčka je v ponuke Apple Carplay. K dispozícii sú vpredu dva USB-C konektory a bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Interiér celkovo pôsobí kvalitne a tuho. Nachádzajú sa tu kvalitné materiály, ako koža na sedách spolu s alcantarou, ktorá sa nachádza aj na dverách. Čierny lesklý stredový panel je síce magnet na odtlačky prstov, ale celkovo pôsobí kvalitne a štýlovo. Nachádza sa v ňom kopec úložného pristoru spolu s pevnými držiakmi na flaše. Dizajnéri nezabudli ani na zadné sedadlá, ktoré sú rovnako dobre spracované. Jediným problémom vzadu vidím málo priestoru na nohy, pre mňa, ako človeka vysokého cez 190cm. Je k dispozícií aj strešné okno, ktoré príjemne dokáže zosvetliť interiér.

Pohon

Srdcom GSečká je kombinácia spalovacieho motora a elektriky. Spoločne dodávaju 225 koní a 360 Nm krútiaceho momentu. Výkon sa prenáša na prednú nápravu pomocou 8 stupňovej prevodovky. Stovku dosiahne v ideálnych podmienkách 1700 kilová Astra GSe za 7,5 sekundy. Žiaľ výkon navyše má svoju daň. Okrem hnmotnosti, ktorá narástla o cca 200kg proti čisto spalovacím verziám Astry, sa nám zmenšil batožinový priestor zo 420l na 352l a taktiež aj nádrž. Takže do GSečka natankujeme miesto 52 litrov iba 42. Akumulátor má kapacitu 12,4 kWh a Astra GSe podľa papiera dokáže prejsť cca 60 kilometrov. V našom teste sa to pochopiteľne nepodarilo, keďže teploty sa pohybovali okolo nuly. Na jedno nabitie som dokázal prejsť 30 kilometrov. Hybridný pohon je sofistikovaný, vodič si častokrát ani nevšimne či ide na elektriku alebo auto poháňa spalovák. V meste ide Astra väčšinou na elektriku, ale žiaľ ten dojazd, hlavne v zime, bleskovo klesá a ani sa nenazdáte a ste minuli celú kapacitu akumulátoru. Maximálna rýchlosť nabíjania, 7,4 kWh, takže na plné nabitie batérie si počkáte necelé 4 hodinky. Preto je ideálne nabíjať v noci alebo v práci, ak máte tú možnosť. Ja som žiaľ takýto luxus nemal a nabíjal som v nákupných centrách.

Jazdné režimy

V hybridnej Astre GSe nájdeme tri rôzne jazdné režimy. Elektrický, ktorý nám umožňuje ísť čisto na elektriku v prípade, že máme dostatok štavy v batérii. Ďalší je režim hybrid, ktorý je využívaný azda najčastejšie. Ten si reguluje a podľa potreby zapája spalovací motor. Pri dostatočnej kapacite energie ide z veľkej časti na elektrický pohon. V režime šport, Astra GSe je pripavená na dynamiku vďaka agresívnejšej odozve na plynovom pedáli, tuhšom riadení a hybridný systém nám dodá maximálny výkon. Športovú atmosféru umocňuje umelý, ale prirodzený zvuk z reproduktorov. V prípade, že nie ste fanúšikom umelého zvuku motora, je tu možnosť si ho deaktivovať v nastveniach infoteinmentu.

Spotreba

Na papieri podľa WLTP je spotreba 1.2 l/100 km. V zime nedosiahnuteľné. Najnižšiu zaznamenanú spotrebu som dosiahol v kombinácií mesta a okresnými cestami. Podarilo sa mi prejsť 35 kilometrov so spotrebou 3.4 litrov na 100 km a 7.2 kWh/100 km. Na elektriku som prešiel 40% trasy, čo predstavuje 14km. Na diaľnici, pri maximalnej povolenej rýchlosti som zaznamenal spotrebu 7 litrov na 100 km s vybitým akumulátorom. Žiaľ väčšinu času som jazdil s vybitou batériou kvôli absencii rýchlonabíjania a slabšej infraštruktúre DC nabíjačiek. Nemusíte sa však báť, že s vybitým akumulátorom bude Astra GSe žrať aj trávu vedľa cesty. Celková spotreba za vyše 1000km počas testu bola na úrovni 7 l/100km.

Opel Astra GSe

Bezpčenosť

Vodič novej Astry sa nemusí obávať, že by ho vozidlo vozidlo neupozornilo alebo teda nezabránilo krízovej situácii. Častokrát sa mi stalo, že niektoré snímače boli až nadmerne citlivé. Hlavne čo sa týka snímača, ktorý sníma prekážky pred vozidlom, za ktoré sa považuje aj iné vozidlo. V dopravnej špičke sa mi stávalo, že ma Astra upozorňovala, že sa predo mnou nachádza prekážka. Samozrejme bolo to auto predomnou, ktoré narušilo komfortnú zónu Astry. Tento systém ale rád pochválim, určite môže niekomu zabrániť v nehode. Z parkovania nemusíte mať strach. Je tu možnosť 360-stupňovej kamery, ktorú musím pochváliť. Má vysoké rozlíšenie a dobre zvláda aj tmu. Chválim aj umiestnenie zadnej kamery, ktorá sa špiní minimálne, tým pádom aj v daždi vidíte, kam cúvate. Nechýba indikátor mŕtveho uhlu v spätnom zrkadle a už spomínaný adaptívny tempomat so spoľahlivým asistentom jazdných pruhov, ktorý dokáže držať vozidlo v strede pruhu aj v dlhých rýchlych zákrutách na diaľnici. Milo prekvapili vstavané trisky ostrekovača do stieračov.

Záver

Pred testom som mal predsudky najmä kvôli cene. Astra GSe môže byť vaša za 43 000€. Po týždni testovania som si však uvedomil, že na tom vozidle okrem akumulátoru, ktorý sa v zime bleskovo vybíja, nie je čo vytknúť. Nie je to však rodinné auto, kde sa napracú štyria dospelí ľudia. Je to skôr pre ľudí, ktorí cestujú sami, maximálne dvaja, prípadne pre rodinku s dvoma malými deťmi. Vzadu totiž nie je dosť priestoru pre dospelého človeka. Na druhú stranu, ak jazdíte väčšinou sami, tak máte šikovné auto s malou spotrebou, ktoré sa nemusíte báť zobrať aj na dlhšie trasy. Špičkové svetlomety, kvalitne spracovaný interiér, v ktorom nič nevŕzga, dostatok výkonu na bezpečné predbiehanie a občasnú dynamickú jazdu si myslím, že je hodných spomínanej ceny. Ano, môžete mať výkonejší hothatch za menej peňazí v podobe Hyundai i30N, ale daňou za extra dynamiku je slabšie spracovanie interiéru, menej komfortu pri každodennom používaní a taktiež nečakajte svetlomety na úrovni IntelliLux Pixel Lights.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 24. 1. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.