Interiér a infotainment
Po exteriéri by som sa presunul pomaličky do interiéru kde MG HS vie veľa zaujímavého ponúknuť začal by som najväčšou dominantou a to je práve palubná doska ktorá je potiahnutá príjemnou mäkkou koženkou a pekným jednotným dizajnom. V strede nachádzame 10,1 palcový displej infotainment systému, ktorý je príjemne usadený do palubnej dosky avšak mrzí ma že nie je natočený na vodiča, čo by bolo veľmi užitočné. Tak ako sme sa bavili o inšpirácii iných značiek po exteriéri v interiéri vieme zažiť dačo podobné v podobe strieborných kruhových výduchov ventilácie alebo voliča automatickej prevodovky a celkového strieborného stredového panelu, inšpirácia tu bola jasná ale opäť sa opakujem, funguje to už dlhé roky, prečo by to tu nemohlo byť a zároveň to pôsobí pekne v celkovom dojme. Pod stredovým displejom najdeme dva klasické výduchy ventilácie a pod nimi nazval by som tlačidla skratiek či už na ovládanie hlasitosti, silu fukárov, rýchle zapnutie 360 stupňovej kamery a iné.
Pochvalu a zároveň nepochvalu má MG odomňa za krásne sedačky, ktoré sú potiahnuté alcantarou a zároveň už spomínanou koženkou.. avšak … tak ako pri modeli ZS ani tu nenachádzame perforované sedačky a tak Vám bude občas stávať že budete mať trochu mokrý chrbát keď bude vonku teplejšie ale vcelkú sú fajn mäkké, dobre sa mi v nich sedelo a pôsobili veľmi športovo, zároveň sú elektricky ovládateľné a vyhrievané, palec hore. Palubnú dosku dopĺňa plne digitálny prístrojový štít s jednoduchou grafikou a opäť ako pri modeli ZS ponuka aj informácie o tlaku a teploty pneumatík či stav 12V batérie, pre niekoho určite užitočné. Volant tak ako ho zo poznáme pri ZS tá istá implementácia aj tu, čiže multifunkčný volant, ktorý budí športový dojem svojim prešívaním, dobre padne do ruky a je tak akurát. Toto auto by som teraz už rád dodal že môžme považovať určite za rodinné, vzadu máte veľa priestoru s mojou výškou 175 cm som si za seba sadol úplne pohode a mal som mnoho priestoru na kolená a sedelo sa mi vzadu príjemne a priestranne, detskú sedačku sem dáte úplne bez problémov priestoru je mnoho tak ako vzadu tak aj v kufri, ktorý ma konkrétne 580 litrov (so súpravou na jeho zväčšenie) jedná sa určite o fajn údaj spomedzi konkurencie.
Ponad interiér sa tiahne obrovské strešné okno s elektrickou posúvnou roletkou a samozrejme okno je elektricky ovládateľné tiež čiže viete si ho posunúť skoro až úplne dozadu a to oceníte počas letných dní čistý prúdiaci vzduch dnu. V neposlednom rade odkladacie priestory, ktorých viete v HSku nájsť mnoho či už na drobné alebo veľké veci úplne bez problémov a nesmie chýbať ani komfort výbava v podobe USB A slotov pre nabíjanie zariadení pasažierov.
Dostávame sa k mojej obľúbenej časti moderných áut a to sú technológie / infotainment.
Začal by som prvou a u HSka dosť dôležitou, ktorá sa nazýva MG Pilot ono je to skôr take všeobecné označenie rôznych technológii ako sú napríklad adaptívny tempomat, lane assist ktorý vie byt pasívny alebo aktívny, rozpoznávanie dopravných značení a iné. Zaujímavo je riešený asistent sledovania mŕtveho uhla ktorý je tak netypicky osadený malou oranžovou diódou v interiéri vedľa spätných zrkadiel ale dá aa na to zvyknúť a všetky asistenty fungujú perfektne a spĺňajú to čo majú. Nebudem Vás zahlcovať všetkými možnými asistentami, vymenoval som zopár mojich obľúbených a pre zvyšok určite neváhajte pozrieť oficiálne stránky predajcu.
Infotainment system ako som
Už spomínal jedná sa o 10,1 palcový dotykový displej, ktorého domovskú obrazovku tvoria tak ako v ZS 3 farebne dlaždice tentokrát s vylepšenou grafikou a jednoduchším ovládaním doplnením o svižnosť a intuitívnosť. Samozrejmosťou je podpora Apple CarPlay či Android Auto drôtom. Ak som vyššie spomínal intuitivnosť tu spomeniem trošku opak, jedná sa o menu klimatizácie, ktoré nevyužíva úplne celú veľkosť displeja, jednotlivé ikonky sú malé a vyžadujú väčšiu pozornosť na to čo klikáte, na druhú stranu tu máme menu nastavenia vozidla respektíve všeobecne nastavenia, tu vytknem znovu trošku menšie ikonky a text, je to trošku ťažšie zvoliť ale myslím si, že takéto niečo sa dá jednoducho vyriešiť aktualizáciou softvéru, nejde o nič kritické. Milé prekvapenie bolo množstvo nastavení ambietného osvetlenia, áno počujete dobre HSko obsahuje ambientné osvetlenie s možnosťou rôznych farieb či režimov ako pulzovanie, animácie pri odomknutí a iné, vyzerá to veľmi fajn.