CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

MG Logo

MG HS Exclusive: maximum na dosah?

Úvod

Atraktívny športový dizajn, priestranný a pekný interiér či množstvo zaujímavých technológii a stále za priaznivú obstarávaciu cenu? Čítate správne, reč je o ďalšom aute od značky MG tentokrát model HS na ktorý som sa osobne dosť tešil, poďme sa spoločne naň pozrieť.

Exteriér

Exteriérová časť MG HS Vám môže v prvých momentoch trochu evokovať rôzne známe značky či už pri pohľade na obrovskú masku, kufor či dizajn zadných svetiel poprípade predných hmloviek no poviem Vám že prosto sa mi to stále veľmi páči a dizajnéri značky MG vsadili na to čo už v skratke funguje a myslím si, že sa im to podarilo. Kľúčovým prvkom exteriéru každého auta je jeho farba, MG ich má pre tento model v ponuke presne 5 a to presnejšie:

  • Dover White
  • Brighton Blue
  • Pebble Black
  • Medal Silver
  • Diamond Red

2 štandardné lakovania a 3 metalické, myslím si, že je z čoho vyberať, moja osobná preferencia smeruje na Pebble Black či Diamond Red, nami testovaná verzia disponovala farebným prevedením Brighton Blue. Podotýkam, že všetky vyššie spomenuté farby sú bez akéhokoľvek príplatku, chválim. Nie je to len o farbe, celkový dizajn dopĺňajú aj chrómové lišty, maska či strešné ližiny, ktoré HSku dodávajú nádych elegancie. Čo ma však nesmierne prekvapilo boli práve svetlomety ktoré majú zaujímavý podpis denného svietenia doslova by som povedal, že až ikonický pre tento model. Svetelný podpis je jedna vec no druhá vec boli práve dynamické smerovky či už v predu alebo vzadu s indikáciou smeru jazdy. HSko je zaujímavé aj veľkostne presnejšie 457 centimetrov dĺžky a 272 cm rázvor naozaj nie je málo pre porovnanie sa MG HS veľkostne zaraďuje medi Škodu Kodiaq a Karoq. HSko má odomňa pochvalu aj za implementáciu reálnych koncoviek výfukov, čo v dnešnej dobe začína byť rarita.

MG HS Exclusive

Interiér a infotainment

Po exteriéri by som sa presunul pomaličky do interiéru kde MG HS vie veľa zaujímavého ponúknuť začal by som najväčšou dominantou a to je práve palubná doska ktorá je potiahnutá príjemnou mäkkou koženkou a pekným jednotným dizajnom. V strede nachádzame 10,1 palcový displej infotainment systému, ktorý je príjemne usadený do palubnej dosky avšak mrzí ma že nie je natočený na vodiča, čo by bolo veľmi užitočné. Tak ako sme sa bavili o inšpirácii iných značiek po exteriéri v interiéri vieme zažiť dačo podobné v podobe strieborných kruhových výduchov ventilácie alebo voliča automatickej prevodovky a celkového strieborného stredového panelu, inšpirácia tu bola jasná ale opäť sa opakujem, funguje to už dlhé roky, prečo by to tu nemohlo byť a zároveň to pôsobí pekne v celkovom dojme. Pod stredovým displejom najdeme dva klasické výduchy ventilácie a pod nimi nazval by som tlačidla skratiek či už na ovládanie hlasitosti, silu fukárov, rýchle zapnutie 360 stupňovej kamery a iné.

Pochvalu a zároveň nepochvalu má MG odomňa za krásne sedačky, ktoré sú potiahnuté alcantarou a zároveň už spomínanou koženkou.. avšak … tak ako pri modeli ZS ani tu nenachádzame perforované sedačky a tak Vám bude občas stávať že budete mať trochu mokrý chrbát keď bude vonku teplejšie ale vcelkú sú fajn mäkké, dobre sa mi v nich sedelo a pôsobili veľmi športovo, zároveň sú elektricky ovládateľné a vyhrievané, palec hore. Palubnú dosku dopĺňa plne digitálny prístrojový štít s jednoduchou grafikou a opäť ako pri modeli ZS ponuka aj informácie o tlaku a teploty pneumatík či stav 12V batérie, pre niekoho určite užitočné. Volant tak ako ho zo poznáme pri ZS tá istá implementácia aj tu, čiže multifunkčný volant, ktorý budí športový dojem svojim prešívaním, dobre padne do ruky a je tak akurát. Toto auto by som teraz už rád dodal že môžme považovať určite za rodinné, vzadu máte veľa priestoru s mojou výškou 175 cm som si za seba sadol úplne pohode a mal som mnoho priestoru na kolená a sedelo sa mi vzadu príjemne a priestranne, detskú sedačku sem dáte úplne bez problémov priestoru je mnoho tak ako vzadu tak aj v kufri, ktorý ma konkrétne 580 litrov (so súpravou na jeho zväčšenie) jedná sa určite o fajn údaj spomedzi konkurencie.

Ponad interiér sa tiahne obrovské strešné okno s elektrickou posúvnou roletkou a samozrejme okno je elektricky ovládateľné tiež čiže viete si ho posunúť skoro až úplne dozadu a to oceníte počas letných dní čistý prúdiaci vzduch dnu. V neposlednom rade odkladacie priestory, ktorých viete v HSku nájsť mnoho či už na drobné alebo veľké veci úplne bez problémov a nesmie chýbať ani komfort výbava v podobe USB A slotov pre nabíjanie zariadení pasažierov.

Dostávame sa k mojej obľúbenej časti moderných áut a to sú technológie / infotainment.

Začal by som prvou a u HSka dosť dôležitou, ktorá sa nazýva MG Pilot ono je to skôr take všeobecné označenie rôznych technológii ako sú napríklad adaptívny tempomat, lane assist ktorý vie byt pasívny alebo aktívny, rozpoznávanie dopravných značení a iné. Zaujímavo je riešený asistent sledovania mŕtveho uhla ktorý je tak netypicky osadený malou oranžovou diódou v interiéri vedľa spätných zrkadiel ale dá aa na to zvyknúť a všetky asistenty fungujú perfektne a spĺňajú to čo majú. Nebudem Vás zahlcovať všetkými možnými asistentami, vymenoval som zopár mojich obľúbených a pre zvyšok určite neváhajte pozrieť oficiálne stránky predajcu.

Infotainment system ako som

Už spomínal jedná sa o 10,1 palcový dotykový displej, ktorého domovskú obrazovku tvoria tak ako v ZS 3 farebne dlaždice tentokrát s vylepšenou grafikou a jednoduchším ovládaním doplnením o svižnosť a intuitívnosť. Samozrejmosťou je podpora Apple CarPlay či Android Auto drôtom. Ak som vyššie spomínal intuitivnosť tu spomeniem trošku opak, jedná sa o menu klimatizácie, ktoré nevyužíva úplne celú veľkosť displeja, jednotlivé ikonky sú malé a vyžadujú väčšiu pozornosť na to čo klikáte, na druhú stranu tu máme menu nastavenia vozidla respektíve všeobecne nastavenia, tu vytknem znovu trošku menšie ikonky a text, je to trošku ťažšie zvoliť ale myslím si, že takéto niečo sa dá jednoducho vyriešiť aktualizáciou softvéru, nejde o nič kritické. Milé prekvapenie bolo množstvo nastavení ambietného osvetlenia, áno počujete dobre HSko obsahuje ambientné osvetlenie  s možnosťou rôznych farieb či režimov ako pulzovanie, animácie pri odomknutí  a iné, vyzerá to veľmi fajn.

MG HS Exclusive

Motorizácia a pohon

Motorizácia modelu HS je veľmi skromná nájdeme tu iba jednu ponuku a to benzínovú 1.5 TGi s priamym vstrekovaním a výkonom 119 kW / 162 koní so 6 stupňovým manuálom alebo 7 stupňovým DCT automatom, samozrejme v závislosti od výbavy. Mrzí ma absencia pohonu 4 kolies, ktorý by mu nesmierne svedčal. HS má čisto pohon predných kolies.

Jazdné vlastnosti a spotreba

Po stránke jazdných vlastností HSko má nádych športovosti minimálne po dizajnovej stránke obzvlášť v interiéri či už sa jedná o sedačky alebo volant no určite by som tu nehľadal vyslovene športového ducha, auto so svojou motorizáciou je príjemne do premávky jazdí docela majestátne ale samozrejme určite tým nechcem povedať, že je pomalé nazval by som skôr také akurát na bežné vozenie. My sme ho zobrali aj na výlet do Telgártu preskúmať prírodu a poviem Vám, toto auto je fakt vhodné na takéto dlhšie výlety / trasy úplne bez akéhokoľvek problému, možno čo by som mu vytkol bolo mierne nakláňanie karosérie pri jazde do zatáčok a bolo trošku takpovediac ťažkopádne no stále si zachovalo svoj komfort a necítil som sa po dlhej trase vyslovene zničený ale naopak vystúpil som s auta docela fresh čiže celkovo super a nemám čo iné vytknúť.

Ako som spomenul výlet možno sa mnoho z Vás už spýtalo aká je spotreba tohto auta?

Povedal by som primeraná k motorizácií v tomto smere MG HS nijako neexceluje no an druhej strane to nie je ani extrémne. Po odjazdení niečo pod tisíc kilometrov rozdelených Mesto, okresky a diaľnica. Sme dosiahli priemernú spotrebu na úrovni 8,5 Litra / 100km. Na okreskách sa viete úplne v poriadku pri pohodovej jazde dostať na hodnotu niečo okolo 7 litrov / 100 km no pri dynamickej jazde môžete očakávať aj 9 litrov / 100km. Nádrž má v tomto prípade veľkosť 55 litrov čo je dobrá hodnota.

Záverečné hodnotenie a celkový dojem

Ak by som to mal v celku zhrnúť MG model HS je za mňa dizajnovo atraktívne a cenovo dostupné auto, ktoré za svoju cenu dokáže prekvapiť najmä bohatou výbavou. Cena nami testovaného kusu je 31 790 € s DPH a to sa bavíme o najvyššej možnej výbave Exclusive. Ak by ste sa však rozhodli pre taký “zlatý stred” zvolil by som triedu Excite ktorá sa pohybuje na sume 29 120 € s DPH avšak jedným dychom dodávam že cenový rozdiel už nie je až taký veľký a pre to osobne by som v prípade HSka zvolil práve tú najvyššiu ktorá pochopiteľne si bude udržiavať aj lepšie svoju hodnotu do budúcnosti v prípade budúceho predaja aj keď, prečo by ste to robili najmä ak máte v cene auta záruku na 7 rokov / 150 000 km a to sú údaje ktoré u konkurenčných značkách môžete nájdete už menej poprípade si musíte za to priplatiť, tu to máte už v základe. Samozrejme nezabudnem spomenúť že HSko môžte mať už od 26 970 € s DPH čo je stále veľmi atraktívna cenová politika aj keď sa bavíme o základnej výbave Emotion.

Za mňa viem MG HS len odporučiť a teším sa čo značka MG ešte prinesie na náš trh pretože v oblasti pomeru ceny a toho čo dostanete si myslím že to v MG robia na jednotku.

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 1. 10. 2023

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.