CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Hyundai IONIQ 5 – Auto z budúcnosti v súčasnosti?

Hyundai IONIQ 5 bol predstavený 23. februára 2021 a odvtedy si získal mnoho nadšencov na celom svete. Očarí vás nie len dizajnom, ale aj svojím bezproblémovým využitím v každodenných životoch.

Zaujme vás netypickým a z budúcnosti prichádzajúcim dizajnom. Hranaté predné svetlá, vzadu retro svetlá ako z videohry a nakoniec minimalistický interiér, v strede s 12,3“ Supervision displejom a netypickým multifunkčným volantom. Momentálne sú dostupné 3 motorizácie a my sme mali k dispozícií strednú, ktorá je poháňaná 168 kW na zadnú nápravu, vo verzii Style. Tá najslabšia s výkonom 125kW / 170k, ďalej s výkonom 168 kW / 228k a nakoniec najsilnejšia s 228 kW / 325k. Kórejskí dizajnéri si dali záležať na vonkajšom vzhľade IONIQu, pretože retro-futuristický dizajn zaujme nejeden pohľad na cestách. Vpredu sa nachádza LED svietenie a vzadu je to prakticky rovnako. Podľa zadných ledkových svetiel s pixelovým dizajnom okamžite viete, o aké auto ide. Kľučky sú štýlové a z kvalitného materiálu. Nemusíte mať obavy ani večer, vo verzii Premium sa kľučky vysunú automaticky, čo môže byť veľká výhoda aj v iných situáciách.

V interiéri nájdeme recyklovaný plast, polokožené sedačky, ktoré sú na strane vodiča plne elektrické. Vzadu sú posuvné plne vyhrievané sedadlá v pomere 2:1 a o miesto sa báť nemusíte. Či budú s vami deti alebo kamaráti, pocit ako v luxusnej limuzíne ich neminie. Pri plnej kapacite kufra takmer 530 litrov a zároveň posunutými sedačkami je tam stále dostatok priestoru na nohy. Vo vyššej výbave je možnosť horúce dni poraziť pomocou chladených sedadiel vpredu. Nemôže chýbať ani vyhrievanie volantu. Priamo pred vašimi očami sa nachádza digitálny displej, kde nájdete všetky nevyhnutné informácie o jazde, spotrebe a rýchlosti. Na dotykovom displeji infoteinment systémom, ktorý už poznáme z Kia EV 6, máte všetky užitočné informácie a viete si nastaviť napríklad vyhrievanie auta, smartfón, samozrejme hudbu a zvuky, či už pokojné padanie dažďa, alebo pukanie dreva v krbe. V ponuke je možnosť prepojiť si pomocou kábla auto s mobilom cez android auto a v prípade, ak ste fanúšikom Apple, aj apple carplay. K pohodlnosti prispieva i možnosť posúvania celého stredového panela.

Máme na výber tri jazdné režimy. Eco, Normal a Sport. V režime Eco je auto lenivejšie a plyn menej citlivý. V normálnom režime reaguje auto svižnejšie a nakoniec v režime šport IONIQ ožíva. Ostrá odozva na plynovom pedáli a instantný výkon 217 koní na zadnú nápravu vo vás vyvolá pocit pretekára. Keď sme už pri dynamickej jazde, IONIQ vďaka nízkemu ťažisku dokáže jazdiť svižne, ale na skutočný zážitok z dynamickej jazdy si musíme počkať na ostrejšiu verziu s označením N. Za volantom nájdeme pádla, avšak nie na radenie prevodových stupňov, ktoré ani nemáme, ale na regulovanie rekuperácie. V ponuke je 5 úrovní od ovládania jedným pedálom až po stupnicu rekuperácie od 3 po 0. Pri plnej rekuperácií viete používať pri jazde iba plynový pedál. Rekuperácia Vám ušetrí nielen energiu v batérii, ale aj brzdy.

Hyundai IONIQ 5
 

Spotrebu v meste sme dosiahli na úroveň 17 kWh/100km, čo je podľa matematiky vyše 400km na jedno nabitie. Akonáhle sme k jazde v meste pridali aj okresky a diaľnicu, spotreba energie sa nám mierne zvýšila na 20 až 23 kWh. Za týždeň sme prešli vyše 700 km a priemernú spotrebu sme mali 21,7 kWh / 100km. Nabíjanie z 10% na 80% trvá 18 minút a nám sa to podarilo v našich podmienkach na 150 kW DC nabíjačke za 19 minút aj niekoľko sekúnd.

Týždeň jazdenia s IONIQom bol príjemný, no našli sme aj niekoľko nedokonalostí. Pri používaní apple carplay stačí jemne pohnúť telefónom a ihneď ste odpojený. Myslel som si, že je chyba v mojom kábli, ale zistil som, že nie som sám, kto má tento problém s pripojením mobilného zariadenia cez apple car play. Napriek už spomínanému štýlovému dizajnu svetiel ma mierne zaskočil ich výkon po zatmení. Asistent jazdných pruhov je z bezpečnostného hľadiska skvelá funkcia. Párkrát som sa ale stretol s menšími nepríjemnosťami, keď mi auto automaticky v zákrute strhlo nečakane volant do stredu cesty.

Podvozok je primerane vyladený na všetky cesty. Nenakláňa sa, podrží pri dynamickej jazde, zároveň nie je tuhý a príjemne filtruje nerovnosti na cestách. Výhodou zadného pohonu je aj úložný priestor pod prednou kapotou. Miesto vám nechýba ani v kabíne auta. Kdekoľvek natiahnete ruku, máte priestor či už na každodenné drobnosti, alebo, ako to bolo v mojom prípade, na fotoaparát a príslušenstvo k nemu. Mne osobne vyhovuje tuhosť riadenia IONIQu, pretože je bezpečnejšie aj v prípade náhleho defektu. V kufri s objemom 527 litrov bez problémov nájdete miesto na kočík, batožinu alebo na nákupy.

Ak rozmýšľate nad elektromobilom v cenovej hľadine 50 000€, odporúčame sa zamyslieť nad IONIQom. Treba však zvážiť, či vám stači zadný pohon v zime. Ak bývate niekde v kopcoch, pri snehu by sa mohli vyskytnúť menšie nepríjemnosti s trakciou.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 27. 11. 2022

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.