Hyundai i30 Fastback N je športová, na výkon orientovaná verzia i30 Fastback, kompaktného rodinného auta Hyundai. Pôvodne bol uvedený na trh v roku 2017 a rýchlo sa stal obľúbenou voľbou pre vodičov, ktorí chcú praktické rodinné auto s trochou väčšieho vzrušenia.
Dizajn
Hyundai i30 Fastback N je elegantný a štýlový sedan, ktorý má klesajúcu líniu strechy a nízky, široký postoj. Vozidlo je postavené na 19-palcových zliatinových kolesách a má športovú súpravu karosérie s jedinečnými prednými a zadnými nárazníkmi, bočnými prahmi a zadným spojlerom. Športový dizajn auta ešte viac umocňujú jeho dve výfukové potrubia a červené brzdové strmene.
Riadenie a podvozok
eNko má 19” kované disky z ľahkých zliatin obuté pneumatikách Pirelli P zero, ktoré sú špecialne vyvinuté pre i30N, s rozmermi 235/35.
V režime N Custom máte na výber 3 stupne tuhosti volantu a tvrdosti podvozku. Mäkký, stredne tvrdý a najtvrdší, ktorý využijete hlavne na okruhu. Do bežnej premávky sú ideálne mäkšie varianty. Za ideálnych podmienok Nko ide za svojim nosom v zákrutách tak, ako by išlo na kolajniciach.
Motor a prevodovka
Srdcom eNka je štvorvalcový preplňovaný dvojliter s výkonom 206 kW / 280 koní a 392 Nm. Tento výkon je oprenášaný na kolesá pomocou 8 stupňovej dvojspojkovej prevodovky, vďaka ktorej zvládne stovku za 5,4 sekundy pomocou systému launch control. Narozdiel od manuálu, tu máme obmedzený výkon v prvých troch prevodových stupňoch, avšak, na volante máme tlačidlo NGS, ktoré nám na 20 sekúnd maximalizuje výkon motora. Dvojspojková prevodovka radí bleskovo a presne vie, kedy aký stupeň potrebujete. V prípade že si veríte, viete si ju prepnúť do manuálneho režimu, kde radíte pádlami za volantom. Medzi tachometrom a otáčkometrom sa nachádzajú LEDky, vďaka ktorým nemusíte odliepať oči z cesty.
N Grin control system nám umožňuje vybrať si z piatich jazdných režimov, Normal, Sport, Eco, Režim N a N Custom.
Eco – optimalizuje výkon auta s ohľadom na spotrebu paliva so zníženou odozvou na plyn a ľahším riadením.
Normal – je predvoleným nastavením a poskytuje rovnováhu medzi výkonom a pohodlím.
Sport – režim zostruje odozvu na plyn, zvyšuje hmotnosť riadenia a spevňuje odpruženie pre pútavejší zážitok z jazdy.
N – tento režim je navrhnutý špeciálne pre jazdu na trati s ešte agresívnejšou odozvou plynu, ťažším riadením a tuhším odpružením.
N Custom – nám umožňuje prispôsobiť individuálne nastavenia výkonu auta, vrátane odozvy plynu, hmotnosti riadenia, tuhosti pruženia a zvuku výfuku.