CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Hyundai Logo

Zažite vzrušenie z Hyundai i30 Fastback N: Dokonalá kombinácia štýlu a výkonu

Hyundai i30 Fastback N je športová, na výkon orientovaná verzia i30 Fastback, kompaktného rodinného auta Hyundai. Pôvodne bol uvedený na trh v roku 2017 a rýchlo sa stal obľúbenou voľbou pre vodičov, ktorí chcú praktické rodinné auto s trochou väčšieho vzrušenia. 

Dizajn

Hyundai i30 Fastback N je elegantný a štýlový sedan, ktorý má klesajúcu líniu strechy a nízky, široký postoj. Vozidlo je postavené na 19-palcových zliatinových kolesách a má športovú súpravu karosérie s jedinečnými prednými a zadnými nárazníkmi, bočnými prahmi a zadným spojlerom. Športový dizajn auta ešte viac umocňujú jeho dve výfukové potrubia a červené brzdové strmene.

Riadenie a podvozok

eNko má 19” kované disky z ľahkých zliatin obuté pneumatikách Pirelli P zero, ktoré sú špecialne vyvinuté pre i30N, s rozmermi 235/35.

V režime N Custom máte na výber 3 stupne tuhosti volantu a tvrdosti podvozku.  Mäkký, stredne tvrdý a najtvrdší, ktorý využijete hlavne na okruhu. Do bežnej premávky sú ideálne mäkšie varianty.  Za ideálnych podmienok Nko ide za svojim nosom v zákrutách tak, ako by išlo na kolajniciach.

Motor a prevodovka

Srdcom eNka je štvorvalcový preplňovaný dvojliter s výkonom 206 kW / 280 koní a 392 Nm. Tento výkon je oprenášaný na kolesá pomocou  8 stupňovej dvojspojkovej prevodovky, vďaka ktorej zvládne stovku za 5,4 sekundy pomocou systému launch control. Narozdiel od manuálu, tu máme obmedzený výkon v prvých troch prevodových stupňoch, avšak, na volante máme tlačidlo NGS, ktoré nám na 20 sekúnd maximalizuje výkon motora.  Dvojspojková prevodovka radí bleskovo a presne vie, kedy aký stupeň potrebujete. V prípade že si veríte, viete si ju prepnúť do manuálneho režimu, kde radíte pádlami za volantom. Medzi tachometrom a otáčkometrom sa nachádzajú LEDky, vďaka ktorým nemusíte odliepať oči z cesty.

N Grin control system nám umožňuje vybrať si z piatich jazdných režimov, Normal, Sport, Eco, Režim N a N Custom.

Eco   optimalizuje výkon auta s ohľadom na spotrebu paliva so zníženou odozvou na plyn a ľahším riadením.

Normal  je predvoleným nastavením a poskytuje rovnováhu medzi výkonom a pohodlím.

Sport  režim zostruje odozvu na plyn, zvyšuje hmotnosť riadenia a spevňuje odpruženie pre pútavejší zážitok z jazdy.

N – tento režim je navrhnutý špeciálne pre jazdu na trati s ešte agresívnejšou odozvou plynu, ťažším riadením a tuhším odpružením.

N Custom – nám umožňuje prispôsobiť individuálne nastavenia výkonu auta, vrátane odozvy plynu, hmotnosti riadenia, tuhosti pruženia a zvuku výfuku.

Hyundai i30 Fastback N

Okrem režimov jazdy obsahuje systém N Grin Control aj funkciu launch control, ktorá nám umožňuje dosiahnuť najlepšiu možnú akceleráciu z miesta. Ak chcete použiť ovládanie spustenia, treba zvoliť režim N, cez menu zapnúť launch control. Nasleduje zatlačenie brzdy ľavou nohou, pravou plyn a po uvoľnení brzdy sa auto rozbehne vpred s maximálnym zrýchlením.

Celkovo je systém N Grin Control cennou funkciou pre nadšencov jazdy, ktorí si chcú prispôsobiť výkon svojho auta svojim špecifickým preferenciám. K už tak vzrušujúcemu zážitku z jazdy pridáva ďalšiu vrstvu zábavy a vzrušenia.

Spotreba a dojazd

eNko nieje auto, ktoré by ste kupovali kvôli spotrebe, avšak keď s ním budete narábať citlivo, dostanete sa aj na hranicu 8l na 100km. V momente, keď dáte režim N a idete si vychutnať okresky, musíte počítať s tým, že čoskoro budete musieť navštíviť čerpaciu stanicu. Spotreba pri dynamickej jazde sa môže zvýšiť na 13 až 15 litrov na 100 kilomterov. Na jednu nádrž, ktorá ma objem 50 l, viete spraviť ľahko cez 500 km, ale na druhú stranu, keď si jazdu užívate, môžete očakávať, že po 300 km  navštívite čerpaciu stanicu znova.

Interiér a komfort

Interiér je zameraný, ako by ste v takomto aute očakávali, na vodiča. Nachádzajú sa tu kvalitné a pevné plasty, na ktoré sa môžete spolahnúť a nevŕzgajú ani po desiatkách tisícoch kilomterov. Na volante máte všetky potrebné tlačidlá na prepínanie jazdných režimov, tempomatu, ovládanie hlasitosti a podobne. V prípade automatu, za volantom máte príjemné pádla z kvalitného plastu na radenie rýchlostí. V strede sa nachádza N prístrojová doska Supervision so 4,2″ LCD farebným displejom. Sedačky v našom testovanom modeli boli komfortné, to ale neznamená, že Vás v zákrutách nepodržia. Mali sme ich možnosť porovnať aj so škrupinami, ktoré vyzerajú na oko lahodnejšie a aj vás lepšie podržia, avšak, po dlhšom sedení môžu byť nekomfortné. Obe varianty samozrejme ponúkajú možnosť vyhrievania. Nechýba ani pripojenie mobilného telefónu Apple Carplay a Android Auto pomocov káblu.

Hyundai i30 Fastback N

Bezpečnosť

I30 Fastback N prichádza s radom štandardných bezpečnostných prvkov vrátane varovania pred kolíziou, automatického núdzového brzdenia, varovania pred opustením jazdného pruhu a monitora pozornosti vodiča. Auto má aj cúvaciu kameru, parkovacie senzory a adaptívny tempomat.

Negatíva

Prvé dni som si musel zvykať, že dvere treba zatvárať silnejšie ako som zvyknutý. Myslel som, že je chyba vo mne, ale málokomu sa podarilo zavrieť dvere na prvýkrát.

Pre mňa, ako človeka, ktorý má cez 190cm, bol výhľad do stredného spätného zrkadla limitujúci a priestor na nohy vzadu tiež. 

Celkovo možno povedať, že tieto mínusy nemusia platiť na každého, ale je potrebné ich spomenúť, aby ste naozaj vedeli, či je Hyundai i30 fastback N pre Vás.

Záver

Hyundai i30 Fastback N je športový a štýlový hatchback, ktorý poskytuje pôsobivý výkon a jazdné vlastnosťi. So svojím výkonným motorom, športovo vyladeným podvozkom a štýlovým dizajnom. Hyundai i30 Fastback N určite osloví nadšencov jazdy, ktorí chcú auto, ktoré vyzerá rovnako dobre ako aj jazdí. Ak hľadáte športový hatchback, i30 Fastback N určite stojí za zváženie.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 3. 5. 2023

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.