CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

SUV so spotrebou pod 5L na 100km? Má to však jeden háčik.

Úvod

Honda ZR-V je stredne veľké SUV, ktoré vypĺňa medzeru medzi väčším CR-V a menším HR-V. Zaujme najmä spotrebou, jazdnými vlastnosťami a v neposlednom rade nevšedným vzhľadom.

Dizajn

Dizajn novej ZR-Včky je jedinečný. Spoznáte ju na cestách vďaka oblému dizajnu. Prísny pohľad svetiel umocňuje predná mriežka chladiča, svojim spôsobom pripomínajúca modely AMG od značky Mercedes. Dizajn ZR-Včka posilňujú čierno-strieborné 18” palcové kolesá, ktoré sa nachádzajú v najvyššej výbave Advance. Vzadu sa nachádza dvojica reálnych koncoviek výfuku. Vrcholovú výbavu Advance stretávame väčšinou v bielej perleti, ale na výber máme ďalšie štyri farby.

Motorizácia

Pod kapotou sa nachádza komplikovaná sústava atmosférického, dvojlitrového štvorvalca a dvoch elektromotorov. V jednoduchosti, spaľovací motor väčšinu času slúži iba ako generátor, ktorý dobíja batériu s kapacitou 1 kWh. Od rýchlosti 80 km/h sa vie pripojiť po zosynchronizovaní otáčok aj spalovák. Celkový využiteľný výkon je 180 koní a 315 Nm. krútiaceho momentu a stovku zvládne tesne pod 8 sekúnd. Na výber máme zo štyroch jazdných režimov, Eko, Normal, Sport a Snow.  Úprimne, rozdiely nie sú prakticky žiadne. Jazdné vlastnosti sú prakticky rovnaké a zmenu nepocítite ani na spotrebe.

Interiér

Interiér novej ZR-Včky je miestami jedinečný a zaslúži si pochvalu. Po nasadnutí ma zaujal spôsob zaradenia rýchlostí. Miesto páky alebo malého voliča shift by wire tu máme jednoducho tlačidlá D, N, P a R. Jedinečné, ale zaujímavé a šikovné riešenie. Celý stredový panel je potiahnutý kožou, takisto ako drvivá väčšina interiéru. Chválim. Naopak, čo ma mierne sklamalo, je vôľa spomínaného stredového panelu, kľučky dvier vodiča zvnútra. Auto má za sebou cez 21 tisíc novinárskych kilometrov. Verím, že v ZR-Včke, ktorá je používaná na každodenné účely takéto vôle tak skoro nenastanú. Multifunkčný volant je ergonomický a výborne padne do ruky. Hliníkové pádla za ním, ktoré môže závidieť nejeden športiak, slúžia na nastavenie sily rekuperácie. Ďalej za volantom sa nachádza plne digitálny prístrojový štít, na ktorom sa nachádzajú všetky potrebné informácie, ktoré vodič počas jazdy potrebuje. Druhý displej vo veľkosti 9” slúži pre Infoteinment. Ovládanie je intuitívne a displej je responzívny bez sekania. Grafika je jednoduchá, takže rýchlo a bezpečne nájdete všetko aj počas jazdy. Nemôže chýbať ani bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay. Pod spomínaným displejom sa nachádza dokonalé ovládanie klimatizácie. Klasické, analógové voliče, ktoré pôsobia prémiovo vám dodajú istú formu satisfakcie svojim cvakaním pri otočení. V stredovom panely sa ešte nachádza bezdrôtová nabíjačka, 2 cupholdery, malý úložný priestor a lakťová opierka. Vo vrcholovej výbave Advanced interiér pôsobí priestrannejšie, vďaka panoramatickej otvárateľnej streche. V noci príjemnú atmosféru naladí elegantné biele ambientné osvetlenie. Rázvor kolies je 2657mm. To znamená, že miesta vzadu je na rozdávanie a cestujúci si môžu vychutnať pohodlné cestovanie v príjemnej atmosfére. Nechýba vzadu ani trojstupňové vyhrievanie sedadiel a 2 USB C porty.

Bezpečnosť

Honda Z-RV disponuje množstvom bezpečnostných prvkov a asistenčných systémov, vďaka ktorým má vodič menej práce za volantom. Palec hore si zaslúži systém udržiavania stredu jazdných pruhov, ktorý odvádza svoju robotu špičkovo a vodič si ho môže zapnúť aj v prípade, že nemá aktivovaný adaptívny tempomat. Samozrejmosťou sú LED svetlomety, ktoré svietia priemerne. Prekvapilo ma, že disponujú funkciou vyrezávania protiidúcich vozidiel, ktorá funguje väčšinu času spoľahlivo aj na diaľnici. Pred očami vodiča sa nachádza aj Head-Up displej. Manévrovanie na parkovisku šoférovi uľahčí zadná kamera a cúvacie senzory vpredu i vzadu. Spomínaný adaptívny tempomat by mohol byť podľa môjho názoru odvážnejší, pretože aj v najkratšej nastavenej vzdialenosti je pomerne ďaleko od vozidla pred ním.

V meste takmer zadarmo

Za najsilnejšiu stránku Hondy Z-RV považujem spotrebu. Ak sa vyhnete diaľniciam, spotreba dokáže ísť pod 5 litrov na 100 kilometrov. Ja som nameral 4.5l / 100km pri bežnej ceste okresnými cestami zakončené v meste. To znamená, že na plnú nádrž, ktorá má objem 57 litrov, dokáže Honda ZRV prejsť pri priaznivej spotrebe 800 až 900 kilometrov. Najväčším nepriateľom tohto hybridného systému sú však diaľnice, kde som nameral spotrebu 7.5 litra na 100 km pri rýchlosti 120 km/h. Pri maximálnej povolenej rýchlosti, teda 130 km/h, sa spotreba pohybuje na úrovni ôsmych litrov na sto kilometrov.

Záver

Honda Z-RV nie je dokonalé auto, no napriek tomu ju hodnotím pozitívne. Výhody hybridného systému e:HEV pocítia najmä ľudia jazdiaci v meste. Absencia pohonu oboch náprav a menší batožinový priestor limitujú schopnosti Z-RVčky na ceste za väčším dobrodružstvom. No na druhú stranu, spotreba necelých 5 litrov, veľká 57 litrová nádrž a stredne veľké SUV je výborná kombinácia. S ľahkou nohou na pedáli budete čerpaciu stanicu navštevovať častejšie na hot-dog ako tankovanie. Cena novej Hondy Z-RV sa začína na úrovni 37 990€ za výbavu Elegance. Za príplatok necelých 2000€ je výbava Sport a vrcholová verzia Advance, ktorú sme testovali sa začína na sume od 41 990€.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 16. 4. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2024 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.