Úvod
Myslím si, že značku Citroën tu nemusím nejak špeciálne predstavovať, stretávame ju denno denne na našich cestách. Dovolím si tvrdiť, že svojho času sa jednalo aj o takú ľudovú voľbu, keďže Citroën má zaujímavo nastavenú cenovú politiku pri ktorej každý zákazník či už náročný alebo nenáročný si našiel svoje. Pre mňa taký ikonický model bola práve C4ka vo verzii Cactus. Dnes Cactus môžete hľadať akurát vo vašej záhradke, keďže Citroën prekopal svoje portfólio a verziu C4 lákavo redizajnoval pričom zároveň je v ponuke aj väčšia verzia s písmenom X o ktorej sa dozviete v tomto článku, presnejšie reč bude o jej elektrickej verzii ë C4 X … asi mi dáte za pravdu, že ten názov znie trošku komplikovane obzvlášť vyslovovanie písmena E s dvomi bodkami mi dalo zabrať pre to by som to rád preskočil a povedal Vám niečo o tomto zaujímavom aute.
Exteriérový dizajn
Citroën ozaj vyhral s vonkajším dizajnom tohto modelu, počínajúc prednou maskou ktorá to hrá na jednoduchosť a aerodynamiku. Extravagantné je však zapracovanie denného svietenia Full LED ktoré, dokopy tvoria písmeno X keď sa na ne pozriete z prednej časti. Pod nimi sa už nachádzajú klasické tiež Full LED svetlomety s príjemným dosvitom a možnosťou automatického prepínania ktoré funguje priam magicky.
Exteriér dopĺňajú aj strieborné lamely či len čisto dizajnové prvky, dominuje však čierna ktorú nájdete napríklad na spätných zrkadlách či v okolí skiel. Dôležitú rolu hrali aj zliatinové disky kolies ktoré v našom prípade mali 18” a nazývajú sa HANOY Diamantée, vyzerajú atraktívne.
Dizajnový jazyk pokračuje aj vzadu kde si môžte všimnúť znovu LED zadné svetlá ktoré znovu pripomínajú písmeno X. Zadná časť sa zároveň zakončuje logom značky Citroën a označením modelu.
Celkovo na mňa tento model pôsobí povedal by som tak uhladene a príjemne, ziadne ostré hrany alebo výčnelky všetko mi príde také smooth a atraktívne. Definovať však tento model ako SUV je dosť odvážne, povedal by som skôr niečo medzi SUV a LiftBackom, nevšedný dizajn na ktorý si ale rýchlo zvyknete pretože doslova kričí praktickosťou.
Interiér a infotainment
Po nastúpení mi bolo až ťažké uveriť že sa jedna o súrodenca modelu ako je napríklad Opel Mokka E, Citroën sa rozhodol ísť svojou cestou a je to vidno v priestrannosti interiéru ktorý jednoducho ponuka viac miesta a znovu nádych pekného a moderného dizajnu. Skladba materiálov je zaujímavá a myslím si že adekvátna k cenovej relácii tohto modelu aj keď občas natrafíte na trošku lacnejšie spracovanie ale to zväčša v spodnej časti interiéru. Plôch, ktorých sa dotýkate často sú mäkčené a dobre spracované. Začal by som z miesta vodiča a konkrétne u volantu ktorý ma výborný tvar a je obtiahnutý mäkkou koženkou ktorá príjemne padne do ruky a zároveň sa dobre drží, zamrzí však nevyužitá, prázdna plastová plocha na jeho spodnej časti ktorá väčšinu času bude len zachytávať prach. Za volantom nájdeme malý 5,5 palcový TFT displej s peknou a jednoduchou grafikou, ktorá zobrazuje len tie najdôležitejšie údaje pričom si viete sami v infotainment systéme nakonfigurovať rôzne režimy zobrazenia týchto informácii poprípade mnohé iné. Zaujimavostou je však že tento displej je obklopený LED diódami po stranách, ktoré dodávajú taký fade efekt a vyzerá to ako z vesmírnej lode no žiaľ v noci mi to docela prekážalo a nikde som nevedel nájsť nastavenie s ktorým by som si vedel upraviť aspoň intenzitu svietenia ale dalo sa na to zvyknúť. Pokračoval by som už samotným dotykovým infotainment displejom ktorý ma uhlopriečku až 10” pričom je natiahnutý viac horizontálne a tým zaberie trošku väčšiu časť palubovky čo je ale za mňa fajn pretože či už používate CarPlay alebo samotný system, máte dostupných viac informácii a viete využiť plnú šírku displeja, používajú to aj značky ako sú napríklad BMW kde sa mi tiež páči takto horizontálne natiahnutý displej. Samotný infotainment už môžme poznať z iných modelov koncernu Stellantis, jednoduché a grafický ostré dlaždice s vysokou mierou prispôsobivosti či už farebných tém alebo zoradenia, je to intuitívne a rýchle. Zároveň mate podporu aktualizácii tzv. Vzduchom čiže viete v budúcnosti dostavať nové funkcie, napríklad taká žhavá novinka sú zabudované minihry ako sú napríklad Obesenec či Piškvorky, poviem Vám je to zábavne obzvlášť keď na niekoho čakáte alebo sedíte v aute na nabijáčke, pre niekoho možno hlúposť no myslím si, že je to fajn spomenúť. Obrovským prekvapením bolo pre mňa Apple CarPlay vzduchom a nie cez kábel, väčšinu času som už pripravený do každého testovaného auta ako povinnú výbavu beriem so sebou aj kábel no v tomto prípade som ho nepotreboval a bolo to super, taktiež ďalšia funkcionalitka ktorú väčšina aut nemá. Poteším aj majiteľov Android telefónov ktorý túto funkciu môžu využívať tiež bezdrôtovo.